ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه‌ی ظرفيت شبكه‌ی انتقال در ۲۰ استان كشور، توسعه و نوسازی شبكه‌ی ديتا، ايجاد شبكه‌ی Wi‐Fi در سطح استان‌های كشور، ايجاد زيرساخت تحويل و توزيع محتوای داخلی و آماده‌سازی سامانه‌های پايش المانهای شبكه و سرويس را از جمله اولویت‌های برنامه‌ی شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی شبکه اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران مهندس سید مجید صدری با اشاره به نوسازی و توسعه‌ی شبكه‌ی ثابت، توسعه‌ی شبكه‌ی انتقال در ۲۰ استان با ظرفيت قابل استفاده ۲۲ ترابيت بر ثانيه در بيش از ۴۰۰ سايت از شبكه صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه نوسازی و توسعه‌ی شبكه‌ی ثابت، ديتای استان‌ها در دستور كار شركت قرار دارد، تصریح کرد: اين پروژه که با هدف افزايش ظرفيت و پهنای باند مورد استفاده‌ی كاربران سرويس پر سرعت، بهبود پارامترهای كيفی و نهايتا بهبود كيفيت تجربه‌ی مشتری و سرويس در استان‌ها است، فاز اول عمليات اجرايی آن در ۱۴ استان كشور آغاز شده است و بيش از ۱۰۰ ترابيت بر ثانيه ظرفيت شبكه‌ی ديتای شركت را افزايش می‌دهد. بهره‌برداری از بخشی از اين فاز در استان‌های گلستان، سيستان و بلوچستان، يزد، خراسان شمالی، بوشهر، كرمانشاه، خوزستان، كردستان و خراسان جنوبی آغاز شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به ايجاد شبكه‌ی Wi‐Fi در سطح استان‌های كشور گفت: در ايام نوروز در اماكن توريستی، تفريحی، تجاری، درمانی و مذهبی كشور بالغ بر ۱۰۰ سايت شبكه‌ی Wi‐Fi به بهره‌برداری رسید.
سید مجید صدری با تاکید بر ايجاد زير ساخت تحويل و توزيع محتوای داخلی و بهبود كيفيت سرويس و كاهش هزينه‌ی كاربران اينترنت، اظهار داشت: زيرساخت فنی مبادله‌ی محتوای داخلی با ظرفيت ۲۰۰ گيگابيت بر ثانيه ايجاد شد. از طريق اين بستر در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ گيگا بيت بر ثانيه محتوای داخلی در سطح استانهای كشور، شركت ارتباطات سيار و ديگر اپراتورهای ثابت و سيار فعال در كشور مبادله می‌گردد.
وی از آماده‌سازی سامانه‌های پايش المان‌های شبكه و سرويس و ايجاد سامانه‌های متمركز و يكپارچه در این زمینه و پايش پارامترهای كيفی سرويس‌های موجود و آتی در دستور كار شركت خبر داد و گفت: در اين راستا سامانه‌ی آناليز و بهينه‌سازی سرويس باندپهن بر روی خطوط مسي، سنجش و سامانه‌ی پايش كيفيت سرويس صوت و سامانه‌ی مانيتورينگ، (OSS) پايش كيفيت تجربه‌ی مشتری، سيستم پشتيبانی عمليات لحظه‌ای پهنای باند مصرفی استان‌ها به طور كامل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه