تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

راه اندازی قطار هایپرلوپ وان برای اولین بار در فضای باز با سیستم نیروی محرکه در خلا در بیابان  نوادا برگزار شد .نکت ساینس گزارش داد؛ سرعت این قطار در 1 ثانیه اول برابربا 100 کیلوتر برساعت خواهد بود.

آزمون

دستگاه با استفاده از برق حرکت می کند. در محل آزمایشی که برای حرکت این وسیله ساخته شده بود ، سرعتی معادل 160 کیلومتر داشت اما گفته می شود، در صورت وجود فضای مناسب، سرعتی معادل با 650کیلومتر بر ساعت دارد البته این سرعت مستلزم ساخت یک خط لوله طولانی است.
لوله های هایپرلوپ یک نوع از سیستم حمل و نقل هستند که مسافران را از میان یک لوله ی بدون هوا با سرعت صوت حمل می کند
سازندگان قصد دارد با راه اندازی این وسیله حمل و نقل انسان و بار را از طریق کپسول هایی متحرک در این لوله ممکن سازند .سرعت این کپسول ها در امتداد این لوله ها به 1100 کیلومتر بر ساعت می رسد.


به گفته ی الون ماسک هایپرلوپ می تواند مسیر 610 کیلومتری لس انجلس به سانفرانسیسکو را در عرض 30 دقیقه طی کند و مسافران را دو برابر سریعتر از هواپیما به مقصد برساند. هر کپسول به اندازه ی 8 تا 6 مسافر جا دارد و در عرض 30 ثانیه مسافران پیاده و سوار خواهند شد.
ایده این سیستم نخسین بار توسط اِلُن ماسک، مدیر عامل تِسلا مطرح شد. این فرد قصد داشت مسافران را با سرعت ۱۱۲۰ کیلومتر  به درون پوستههای معلق در یک لوله نسبتا تحت فشار بفرستند.


شرکت قصد دارد این پروژه را تا سال ۲۰۱۹ عملی کند و تا سال ۲۰۲۱ آن را مورد بهره برداری قرار دهد. آزمایش روز چهارشنبه در صحرای نوادا رکورد جدیدی را ثبت نکرد و نتوانست توجه بسیاری از افراد را جلب کند؛ چرا که در این ازمایش hyperloop تنها ۵ ثانیه در هوا معلق بود و مشخص شد هنوز کارهای زیادی باید بر روی آن انجام شود.

برچسب هاTrainHyperloop
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکت OpenAI و Microsoft در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی همکاری خواهند کرد