تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

بالاخره شرکت هواپیماسازی Airbus، اولین آزمایش‌های خود را در مورد تاکسی‌های هواپیمایی آغاز کرد. این پرواز در اواخر ماه ژانویه در ایالت اورگن ایالات‌ متحده صورت گرفت. به‌ تازگی این شرکت ویدیویی را از اولین پرواز تاکسی هوایی خود منتشر کرده است.
توسعه‌دهندگان پروژه‌ی Vahana، نمونه‌ی اولیه‌ را به نام Alpha One به علاقه‌مندان و کارشناسان معرفی کردند. این هواپیما مجهز به 4 موتور و همچنین سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد با موانع می‌باشد. تاکسی هوایی می‌تواند تا ارتفاع 5000 هزار متری از سطح زمین اوج بگیرد اما در مورد حداکثر سرعت آن اطلاعات کاملی منتشر نشده است. در این فیلم لحظه‌ی فرود هواپیما نیز ضبط‌ شده است.
به گزارش پُرتال N+1، مدت‌زمان اولین پرواز، حدود یک دقیقه طول کشید. بر اساس این گزارش Vahana توانست در حداکثر ارتفاع خود به مدت 53 ثانیه پرواز کند و سپس به زمین بنشیند. یکی از اهداف مورد نظر کمپانی Airbus، حمل مسافر و محموله در بردهای مسافتی کوتاه است. به گفته‌ی کارشناسان، توسعه‌ی این محصول به مشکلات ترافیکی کمک شایانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد اولین سرویس تاکسی‌های هوایی تا پنج سال آینده در امارات متحده‌ی عربی شروع به کار خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه