موبایل و تبلت
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

اولین تبلت بریل دنیا برای افراد نابینا و کم‌بینا ساخته شد. این تبلت از تکنولوژی صفحه‌ی مایع استفاده می‌کند و صفحه‌ای تغییر پذیر دارد.
شرکت استرالیایی Blitab Technology که این تبلت را ساخته است، آن را دریچه‌ی ورود نابینایان به دنیای تکنولوژی می‌داند. این شرکت هم‌چنین می‌خواهد توسط تکنولوژی‌ای که ابداع کرده است، در آینده‌ای نزدیک هم‌چنین یک گوشی هوشمند برای افراد نابینا بسازد.
«اسلوی اسلوو» (Slavi Slavev)، موسس Blitab و مدیر بخش تکنولوژی این شرکت درباره‌ی تبلتی که ساخته‌اند می‌گوید: «تبلتی که ساخته‌ایم بریل را بدون هیچ نوع قطعه‌ای مکانیکی نشان می‌ًهد. هدف ما این است تا مشکل بزرگ میزان سواد در نابینایان را حل کنیم. این تکنولوژی به ما اجازه می‌دهد تا تصاویری مثل نقشه‌ها و اشکال هندسی را در تبلت‌مان نشان دهیم و از آن‌ها به عنوان یک ابزار آموزشی برای افراد نابینا استفاده کنیم.»


دستگاه‌های دیگری که در بازار وجود دارند به‌صورت مکانیکی کار می‌کنند و نهایت توان آن‌ها، نمایش یک خط متن بریل است. آن‌ها هم‌چنین قیمتی چند برابر یک تبلت Blitab دارند.
تبلت Blitab از حباب‌های مایع استفاده می‌کند تا تصاویر یا خطوط بریل را روی صفحه نمایش دهد. این تبلت هم‌چنین این قابلیت را دارد تا فایل‌های متنی را توسط یک درگاه USB، اینترنت یا NFC دریافت کرده و آن‌ها را به بریل تبدیل کند.


«اسلوو» درباره‌ی دیگر دستگاه‌های بازار می‌گوید: «بیش از ۴۰ سال است که از طراحی دستگاه‌های قدیمی می‌گذرد و از آن زمان تا به امروز پیشرفتی در این بخش صورت نگرفته است.»
شرکت Blitab نمونه‌های اولیه‌ی تبلت‌شان را تولید کرده است و قصد دارد تا شهریور ماه سال آینده آن را عرضه کند.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

iPad Pro اپل در برابر Surface Pro 3 مایکروسافت