تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۲ تير

جت پک مارتین که از نوعی پنکه (فن) برای بیش از 3000 پا پرواز کردن استفاده میکند، بعد از 3 دهه توسعه دادن به این وسیله آن را به قیمت 150000 میفروشد.
در سینمای علمی تخیلی ، این وسیله جزو وسایل مهم بود و نقش به سزایی در جیمز باند در تاندربال ، 50 سال پیش داشت. حالا شما میتوانید جتپک خودتان را داشته باشید، البته باید 15000 دلار کنار بگذارید. کمپانی نیوزلندی مارتین جتپک قصد دارد تا این هواپیمای بنزینی را سال دیگر ، بعد از 30 سال  بفروشد. آخرین نمونه ی آزمایشی این وسیله ؛ p12 در نمایشی(در رابطه با هواپیما ها) در پاریس ، هفته ی گذشته نشان داده شد. و آگهی بازرگانی این محصول نیز به زودی آماده میشود.
مارتین جت پک از فن های مجرایی به جای نیروی جت استفاده میکند و سرعتی حدود 46 مایل در ساعت دارد. میتواند بیشتر از نیم ساعت پرواز کند و حدود 1000 متر یا 3300 فیت. در حالیکه تونی استارکس در حال وسوسه شدن در مورد این وسیله است، مارتین جت پک فکر میکند این وسیله بهتر است برای عملیات نجات و جستجو استفاده شود.
مارتین جت پک میگوید: میله های حفاظتی و سیستم چتر نجات هر کسی را موقع پرواز ایمن میدارد.
مدل قبلتر ، p11 در سال 2011 نشان داده شده بود و طراحش گلن مارتین امیدوار بود که در 18 ماه راه اندازی اش کند اما کمپانی حالا معتقد است که این وسیله در نیمه ی دوم سال 2016 به فروش میرسد. پرواز های آزمایشی در سال 2009 در eBay گذاشته شده بودند.
فکر جت پک برای اولین بار در سال 1981 به ذهن رسید و اولین پروازش را در سال 1997 داشت. یک دهه ی بعد اولین پرواز بیرونی اش انجام شد.

برچسب هاJetpackPublic jetpack
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دولت آمریکا به منظور انتشار نرم‌افرارهای متن‌باز خود، Code.gov را راه‌اندازی نمود