کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

علاقه‌ی شیائومی برای عرضه‌ی سهامش در بورس سهام هنگ‌کنگ مخفی نماند، و پس از ماه‌ها حدس و گمان بالاخره زمان آن فرا رسید. امروز این سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند اسناد اولین عرضه‌ی عمومی خود را ارائه داد، و بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این عرضه‌ی سهام اولیه تا حداقل ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. از زمانیکه علی‌بابا در سال ۲۰۱۴ در نیویورک به مبلغ ۲۵ میلیارد دلار سهامش را عرضه کرد، احتمالا این عرضه‌ی جدید بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه سهام در جهان خواهد بود. علاوه بر این، بلومبرگ اعلام کرد شیائومی ممکن است شاهد یک ارزش بازار "بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری" باشد که حدود یک سوم ارزش اپل است.
اسناد شیائومی اطلاعات خوبی درباره‌ی برخی جزئیات رشد بسیار سریع آن دارد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷ شیائومی درآمد ۱۱۴.۶ میلیارد یوان یا حدود ۱۸ میلیارد دلاری داشت – با ۶۷.۵ درصد جهش – اگرچه این شرکت آن سال را با کسری ۴۳.۹ میلیارد یوان (۶.۹ میلیارد دلار) به پایان رساند.
با این حال، Lei Jun، مدیرعامل این شرکت هم تاکید می‌کند که متعاقب فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی در سال ۲۰۱۶، این شرکت از مرحله‌ی گذار خارج شده و موفق به جهشی دوباره در سال ۲۰۱۷ شد – فروش گوشی‌های آن از ۵۵.۴ میلیون به ۹۱.۴ میلیون واحد رسیدند، دلیل آن هم تمرکز بر روی بازارهای در حال توسعه‌ای مانند هند و اندونزی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه