تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۸ تير

آن ها قصد دارند تا اینترنت را به بازار خودروی چین برسانند.
پس از بیشتر از یک سال پیشرفت و توسعه،  اولین "ماشین اینترنتی" علی بابا، یعنی ماشین مدل اسپرت Car’OS RX5، برای سفارش در چین آماده است. این SUV از قیمت 22230 دلار ( به عنوان قیمت پایه) برخوردار است و انتظار می رود که تحویل آن تا ماه آگوست صورت بگیرد.Alibaba به مشارکت با بزرگترین خودروساز چینی ، یعنی شرکت دولتی SAIC Motor Corp پرداخته است، به منظور توسعه ی این محصول جدید، RX5 از YunOS استفاده می کند، و آن سیستم عامل Alibaba می باشد که قدرت خط تولید خود را از ابزاراهای هوشمند موجود در خانه ها دریافت می کند از جمله یخچال ها، جاروبرقی و دستگاه های تهویه ی هوا.


وب سایت جدید Alibaba یعنی Alizila گزارش کرده است که هدف این شرکت اتصال تمامی ماشین ها به اکوسیستم IoT می باشد که به وسیله ی آن می توانند داده ها را به اشتراک بگذارند تا به ایجاد تجربه ی بهتری برای کاربران در خانه و یا در مکان های دیگر بپردازند. RX5 از دستورات صوتی و ابزارهای جهت دهی پشتیبانی میکند و به رانندگان اجازه می دهد تا به رزرو کردن و پرداخت پول برای فضاهای پارگینگ، پمپ بنزین ها و مکان های مختلف برای خرید قهوه در بین راه از طریق خدمات پرداخت Alibaba بپردازند که Alipay نام دارد. "نقشه ی هوشمند" آن نیازی به وای فای یا جی پی اس به منظور یافتن موقعیت خودور ندارد، و این چیزی است که شرکت به آن اشاره کرده است. به علاوه، RX5 به حفظ کردن یک Internet ID منحصر به فرد برای هر راننده ای که وارد خودرو می شود،           می پردازد، و به این سیستم اجازه می دهد تا موزیک های به خصوص، دمای هوا و یا رستوران هایی که در سفرهای قبلی به آنها مراجعه شده است را به راننده پیشنهاد دهد.
این SUV دارای سه صفحه ی LED و فضایی برای چهار دوربین 360 درجه ی جداشدنی می باشد که برای ضبط کردن مسیر رانندگی یا گرفتن سلفی بسیار مناسب می باشد. بر اساس گفته های رئیس YunOS یانگ چون هیو، YunOS برای دولوپرها و شرکت های دیگری که می خواهند وارد بازی ماشین های هوشمند در چین شوند نیز باز می باشد.

برچسب هاInternet IDRX5Alibaba
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نقشه گوگل(Google Maps)، اکنون اطلاعات حمل و نقل عمومی در زمان واقعی را در سانفرانسیسکو، شیکاگو، انگلستان و.. نشان میدهد