تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش های تک، کمپانی مون اکسپرس، توانسته مجوز های لازم را برای ارسال ماژول فضایی خود را به کره روی ماه را در یافت نماید . در حال حاضر آغاز این پروژه و پرتاب این سفینه به فضا برای سال 2017 برنامه ریزی شده است.
سفرهای قبلی به ماه تنها در انحصار سازمان فضانوردی وابسته به دولت  ها در جهان بود اما مون ااکسپرس تنها و اولین شرکت خصوصی خواهد بود که می تواند سفینه خود را به ماه اعزام کند. مجوز های لازم برای این کمپانی را اداره هوانوردی فدرال صادر کرده است.
در حال حاضر سازمان ها می توانند برای عزیمت به ماه، مریخ یا سیارک دیگر درخواست خود را ثبت نمایند و چه کسی می داند، شاید به زودی توسعه فعال گردشگری فضایی آغاز شود.
این شرکت قصد دارد سفینه فضایی کوچکی را مجهز به ابزار آزمایش ، کالاهای مورد نیازو .. را به ماه ارسال کند. این ماموریت تخصصی به مدت دوهفته برگزار خواهد شد و قرار است در طول این مدت دائما تصاویر و فیلم هایی را از ماموریت خود به زمین ارسال کند.

پرواز به مریخ

در حال حاضر شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک نیز قصد ارسال اولین کشتی فضایی خود در سال 2018 ، به مریخ را دارد و همچنین قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات تا سال 2024 تور تفریحی به فضا راه اندازی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه