نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند

به گزارش دیجیاتو، اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11 برای محصولات خانواده پیکسل منتشر شد. تمرکز گوگل در این نسخه روی فناوری‌های آینده از جمله اینترنت 5G بوده است.
در اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 11 (یا DP1)، توسعه دهندگان اپلیکیشن به کمک فریم ورک های جدید می توانند نوع اینترنت کاربر و پهنای باند 5G را شناسایی کرده و تجربه های جدیدی را برای کاربرانی که از اینترنت پرسرعت‌تر بهره می برند، به ارمغان آورند.
پشتیبانی از نمایشگرهای جدید بهبود یافته و حالا توسعه دهندگان می توانند از کل نمایشگرهای آبشاری از جمله لبه ها، به طور کامل بهره برداری کنند. پشتیبانی از شبکه های عصبی و کدک های ویدیویی با تأخیر کم نیز بهبود یافته است.
حریم خصوصی و امنیت نقش مهمی در اندروید 11 بازی می کنند. اکنون کاربران می توانند به اپلیکیشن ها تنها یک مجوز برای دسترسی به موقعیت مکانی، میکروفون و دوربین بدهند. همچنین امنیت داده هایی که روی کارت حافظه ذخیره شده اند نیز افزایش یافته است.
در این نسخه تشخیص هویت بیومتریک با دقت بالاتر و اشتراک گذاری داده ها با امنیت بیشتری انجام می گیرد. همچنین امکان ذخیره سازی نسخه دیجیتالی مدارک شناسایی مثل گواهینامه فراهم شده است.
نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 11 روی پیکسل 2 به بعد اجرا می شود و برای استفاده از آن باید دستگاه را به صورت دستی فلش کرد. اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 11 از این آدرس قابل دانلود است.
گوگل در گذشته بیشتر نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید را در ماه مارس هر سال منتشر می کرد، اما حالا با انتشار زودتر این نسخه قصد دارد زمان بیشتری به توسعه دهندگان برای آزمایش اپ ها و ارائه بازخورد بدهد.
همانطور که می بینید این نسخه اندروید R نامگذاری نشده و این به دلیل تغییر سیاست های گوگل در نامگذاری سیستم عاملش است. غول موتورهای جستجو استفاده از حروف در نسخه عمومی اندروید را کنار گذاشته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه