تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۱:۷ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

"وارگیم "، که سالها پیش فیلم علمی تخیلی نام گرفت، حالا به واقعیت پیوسته است. اکنون زمانی است که کامپیوتر و انسان ارتباط دو جانبه خوبی با یکدیگر برقرار می کند. فناوری به شما اجازه می دهد تا با یک سامانه رُباتیک گفتگو کنید. فعالیت این سامانه، بر اساس صداست. قبل از آنکه سوالی را مطرح کنید یا درخواستی داشته باشید، می بایست تنها نام "الکس" را صدا بزنید.
"توماس ژورسینگ" عضو  وبسایت فناوری سوئدی در این باره می گوید: «در حال حاضر، صداشناسایی، یکی از مسائل مطرح روز است. ترکیب آن با شبکه عصبی و هوش مصنوعی، گفتگو با کامپیوتر را در عمل ممکن می کند. رویدادی که مدتها منتظر آن بوده ایم حالا شدنی است.»

 
سوالات میهمانان توسط ربات سخنگو پاسخ داده می شود. آن می تواند برای شما تاکسی بگیرد، موسیقی پخش کند، چراغها را روشن و خاموش کند و اطلاعاتی درباره هواشناسی و رستورانهای محل در اختیارتان بگذارد.
"ژورسینگ" می افزاید: «همه ما آرزوی آن کامپیوتر بزرگ را داریم، اختراع بزرگی که بتواند به همه سوالات شما جواب بدهد. برای همین این فناوریهای کوچک مفید اند. مثلا در هتلها، یا اگر بخواهید دوچرخه اجاره کنید، می توانید خودتان این کار را بکنید و نیازی به صحبت کردن با یک فرد دیگر ندارید می توانید کارهای جزئی را با این رُبات هوشمند انجام بدهید.»
این رباتِ مهمانپذیر بخشی از یک پروژه بزرگتر است به نام «اینترنتِ اشیا» است که هدفش، داشتن خانه ایست که تمامی اشیا آن با هم ارتباط برقرار کنند. براساس آمار موسسه تحقیقاتی "گارتنر"،  ۶.۴ میلیارد شیئی متصل به اینترنت در سال ۲۰۱۶ در جهان به کار گرفته شده اند، تخمینی که نسبت به سال پیش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه