ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چند متری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.
حسین فلاح جوشقانی در پنل «زیرساخت‌های شهر هوشمند و فرصت‌های همکاری استراتژیک» در همایش شهر هوشمند تهران گفت: پوشش ارتباطی در مترو مناسب نیست، این در حالی است که پوشش ارتباطی در مترو اقتصادی است چراکه جمعیت زیادی در مترو به طور روزانه جابه‌جا می‌شوند و ضروری است تا ارتباطات مناسب در مترو وجود داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات درباره‌ی استفاده‌ی اشتراکی اپراتورها از منابع ارتباطی گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چند متری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.
وی درباره‌ی شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت اطلاعات است. این حوزه از نگاه فناورانه نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد.
فلاح جوشقانی ادامه داد: بحث زیرساخت‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط از جمله المان‌های اصلی هوشمندسازی شهر است و زیرساخت‌های سازمانی از جمله تعامل نهادها و سازمان‌های فعال از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه باید شهرداری با رگولاتوری ارتباطات کشور در ارتباط باشد، گفت: بحث رگولاتوری ارتباطات دیگر صرفا در چارچوب‌ها مطرح نیست بلکه باید در رگولاتوری میان سازمان‌ها تعامل وجود داشته باشد.
وی افزود: شهرداری ظرفیت‌هایی را به صورت اختصاصی ایجاد کرده است اما باید برای فعالان این حوزه نیز ظرفیت‌هایی ایجاد شود. پوشش نسل ۳ و ۴ ارتباطی کشور به عنوان یکی از المان‌های زیرساختی در حوزه‌ی شهر هوشمند کامل شده است و در اختیار شرکت های فعال در این حوزه قرار گرفته است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: ایجاد دسترسی به ارتباطات پرسرعت و توسعه‌ی دسترسی‌ها از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
فلاح جوشقانی با بیان ظرفیت‌های ایجاد شده توسط شرکت‌ها گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی شرکت مخابرات ایران ظرفیت‌های مناسبی است اما تا به امروز از آن‌ها به خوبی استفاده نشده است.
وی افزود: یکی از مسایل مهم این است که باید در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات رقابت وجود داشته باشد تا خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب به مردم ارایه شود. در حال حاضر دسترسی پرسرعت و میزان دسترسی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل است که در برنامه‌ی سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات توسعه‌ی تلفن همراه و توسعه‌ی زیرساخت‌های ثابت از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه