ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين

دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری، اپراتورهای مخابراتی روسیه و ارائه‌دهندگان اینترنت در فدراسیون روسیه، حکم فیلترینگ تلگرام در این کشور را به اجرا در خواهند آورد. این خبر توسط یکی از منابع آگاه از تصمیم جدید آژانس Roskomnadzor، برای فیلترینگ سراسری تلگرام در روسیه برای روز دوشنبه ۱۶ آوریل، در مصاحبه‌ی خود با اینترفاکس اعلام شد.
این منبع اعلام کرد آژانس دیدبان روسیه، دستور فیلترینگ را برای اپراتورهای مخابراتی این کشور ارسال کرده است. دادگاه تاگسکی در روز جمعه اعلام کرد سازمان دیدبان روسیه با تصمیم مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام موافق است. همچنین وزارت ارتباطات روسیه در مورد آمادگی روس‌ها برای جلوگیری از فیلترینگ Telegram گزارش کرد. بر اساس این گزارش، با توجه به تصمیم دادگاه، در صورتی Telegram کلیدهای رمزگشایی پیام‌های کاربر را ارائه دهد، حکم فیلترینگ اجرا نخواهد شد.
پیش‌ از این، نمایندگان Telegram اظهار داشتند که ارائه‌ی اطلاعات لازم برای رمزگشایی پیام‌های کاربران به سازمان امنیت روسیه، غیر ممکن است. بنیان‌گذار تلگرام پاول دورف، روز جمعه در ‏اولین واکنش به‌ حکم دادگاه روسیه برای مسدود کردن تلگرام در این کشور اعلام کرد: «حریم خصوصی فروشی نیست و حقوق بشر نباید مورد مصالحه قرار بگیرد و درخطر باشد.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه