اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

در حالی که نزدیک به انتشار رسمی iOS10 هستیم، اپل فروشگاه برنامه‌های کاربردی iMessage خود را معرفی کرد. این فرشگاه هم‌اکنون تنها برای کاربران iOS 10 Beta فعال است، اما در طی چند روز آینده، برای دیگر کاربران نیز در دسترس خواهد شد. به نظر می‌رسد اپل برنامه‌های کاربردی مناسبی را برای iMessage خود در نظر گرفته است. از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به Evernote، OpenTable، Yelp، JibJab, Square Cash و GIF Keyboard اشاره نمود. البته اخیرا هم شرکت Nintendo از معرفی استیکر Super Mario Run خود برای این برنامه‌ی پیام‌رسان خبر داده است.
لازم به توضیح است که تمامی محتوای مشاهده شده در iMessage App Store، به عنوان Extension نرم‌افزار پیام‌رسان در نظر گرفته می‌شود؛ درست همانند Extensionهایی که بر روی Apple Watch نصب می‌گردند. البته مواردی هم هستند که به صورت مجزا از این برنامه‌ نصب می‌شوند و عملا Icon مجزای خود را در بین برنامه‌های نصب‌شده دارند.
اما چیزی که در این App Store پیدا نخواهید کرد، Chatbotها هستند.
اپل در کنفرانس سالانه‌ی WWDC خود خبر افزوده شدنApp Store را به iMessage اعلام کرده بود. تغییری که نسبت به سیاست‌های پیشین اپل که بیشتر انحصارگرا و بسته بوده، بسیار جالب توجه به نظر می‌آید. با این کار، اپل عملا برنامه‌ی پیام‌رسان خود را به روی third-partyها باز نموده است. عکس‌العملی که در قبال تصمیم مشابه شرکت‌های Facebook, Skype, Google و Telegram گرفته شده است و مشخصا اپل قصد ندارد از قافله عقب بماند.
زمان انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 10 سیزده سپتامبر اعلام شده است.

برچسب هاAppleApp StoreiMessage
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک برنامه ای برای انتشار اپلیکیشن Apple Watch ندارد