امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

پس از آنکه مشخص شد این برنامه‌ها با ورود به تاریخچه‌ی مرورگر کاربران، از اطلاعات آنان استفاده می‌کرده‌اند، اپل چندین اپلیکیشن ضد تروجان را از فروشگاه Mac App حذف کرد. تمامی برنامه‌های مورد بحث در شرکت امنیت سایبری Trend Micro ساخته شدند، این شرکت در ابتدا اتهامات را رد کرد، اما پس از انتشار آن از کاربران عذرخواهی کرد.
بیانیه‌های منتشر شده‌ی اولیه می‌گویند "گزارش‌ها مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات کاربران و ارسال آن‌ها به سرورهای ناشناس در چین توسط Trend Micro کاملا اشتباه است."
در این بیانیه با جزئیات گفته شده که Trend Micro به چه چیزهایی در تحقیقاتش می‌رسید: این شرکت ادعا می‌کند برخی از برنامه‌هایش، شامل Dr.Cleaner ،Dr.Antivirus، و Dr.Unarchiver که اسنپ‌شاتی از اطلاعات ۲۴ ساعت گذشته‌ی کاربران را منتقل می‌کرد، برای اهداف امنیتی بوده است، به خصوص برای اینکه ببیند آیا کاربران اخیرا با ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (adware) یا سایر تهدیدات ارتباط داشته‌اند یا خیر. اطلاعات کاربر جمع‌آوری شده به سروری مستقر در ایالات متحده‌ی آمریکا که توسط سرویس‌های وب آمازون میزبانی و توسط Trend Micro مدیریت می‌شدند، فرستاده می‌شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه