موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

اپل براساس رای یک دادگاه ملزم به پرداخت جریمه ای 234 میلیون دلاری به بنیاد تحقیقات فارغ التحصیلان ویسکانسین (WARF) شد. این جریمه به علت شکست اپل در یکی از پرونده های مرتبط با پتنت ها که توسط این گروه در سال 2014 باز شد، در نظر گرفته شده است.
این پتنت با شماره 5,781,752 مربوط به یک اختراع بود که سرعت و بهره وری پردازش کامپیوتری را افزایش می داد. اگرچه این جریمه به اندازه خودش بزرگ محسوب می شود اما بسیار کمتر از مبلغ 862 میلیون دلاری بود که برخی منابع خبری اوایل هفته جاری اعلام کرده بودند.
کارل گالبرنسون مدیر بنیاد WARF در بیانیه ای در وب سایت این گروه اعلام کرد"این پرونده تلاش سخت محققین دانشگاهی ما و توانایی بالای شناسایی پتنت ها و مجوزهای نقض شده آنها را نشان می دهد. دادگاه سرانجام به درستی تشخیص داد که این نوع سیستم بهبود دهنده پردازش کامپیوتری حاصل تحقیقات صورت گرفته در مراکز ما بوده و این خبر بسیار خوبی برای مخترعین، دانشگاه ویسکانسین-مدیسون و WARF محسوب می شود."
یک قاضی در دادگاه فدرال واقع در بخش جنوبی منطقه ویسکانسین متوجه شد که طراحی چیپست های مجتمع اپل شامل A7، A8 و A8X به نوعی پتنت های موجود در فناوری WARF را نقض کرده اند. به گفته WARF، دستگاه های اپل که شامل این تخلف می شوند عبارتند از iPhone 5S، 6، 6 پلاس و چند مدل از آیپد.
یکی از پروفسورهای دانشگاه ویسکانسین می گوید"ما اعتقاد داشتیم که این تکنولوژی فراتر از زمان خودش است. تقریباً دو دهه گذشته ما تلاش کردیم تا وضعیت کاری کامپیوترها در روزگار فعلی را بهبود ببخشیم. تیم ما زمانی معادل بیش از 11 سال را برای حل مشکلات پردازش کامپیوتری صرف کرده است."
به گفته گالبرنسون اگرچه مشکلاتی نظیر این در دنیای پتنت ها گاهی اوقات رخ می دهند اما خواستار تلاش و همکاری بیشتر اپل برای ایجاد رابطه ای محکم و سودمند هستیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این هدفون های ایر فری ( بدون استفاده از گوش ) شبیه وسیله ی شکنجه ای از آینده اند