سرگرمی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۵ دي

نسل بعدی Apple TV با قابلیت‌های متمرکز بر گیمینگ، پردازنده‌ی قوی‌تر و ریموت ‌کنترل جدید و احتمالا در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
اپل ارائه‌ی نسخه به‌روز‌شده‌ی اپل تی‌وی را به تأخیر انداخته است؛ آخرین نسخه‌ی این دستگاه، اپل تی‌وی 4K است که در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) رونمایی شد. به‌ نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینو بعد از سه سال، به احتمال زیاد مدل جدید آن را روانه‌ی بازار خواهد کرد که طبق شایعات، اپل تی‌وی ۶ (Apple TV 6) نامیده خواهد شد. گفته می‌شود محصول یادشده تمرکز ویژه‌ای بر قابلیت‌های گیمینگ خواهد داشت.
مارک گورمن، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ، امروز در خبرنامه‌ی خود اعلام کرد که غول فناوری کوپرتینو قصد دارد سال آینده میلادی اپل تی‌وی جدید را مجهز به پردازنده‌ قدرتمندتر، ریموت ‌کنترل جدید و قابلیت‌های گیمینگ روانه‌ی بازار کند. طبق گفته‌های قبلی گورمن، اپل در حال کار روی اپل تی‌وی جدید است که از ریموت ‌کنترل مبتنی بر دستیار هوشمند سیری استفاده می‌کند. احتمال می‌رود دستگاه پخش محتوای اپل از پردازنده‌ی بسیار قوی A12X یا A14X بهره ببرد تا محتوا و بازی‌های اپل آرکید (سرویس بازی اپل) را با قدرت بیشتری اجرا کند. به گفته‌ی بلومبرگ، اپل تی‌وی با ریموت ‌کنترل جدید با قابلیت پشتیبانی از برنامه Find My عرضه خواهد شد؛ با این اوصاف کاربران می‌توانند در صورت مفقود شدن ریموت ‌کنترل، آن را به‌راحتی پیدا کنند.
فضای ذخیره‌سازی یکی دیگر از مواردی است که ممکن است در اپل تی‌وی جدید ارتقا پیدا کند؛ احتمالا حافظه‌ی پایه‌ی ۶۴ گیگابایتی به ۱۲۸ گیگابایت ارتقا پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود فناوری ابرپهن‌باند (Ultra-Wideband) نیز مورد استفاده قرار گیرد. گفته می‌شود پردازنده‌ی U1 برای خدمات تشخیص موقعیت مکانی و تأمین انرژی ریموت ‌کنترل جدید ارائه می‌شود. علاوه بر این، گمانه‌زنی‌هایی مبنی ‌بر رونمایی از کنترلر اپل برای اجرای بازی‌های سرویس اپل آرکید منتشر شده است.
چندی پیش، افشاگری ناشناس معروف به فاج (Fudge) در توییتر اعلام کرد که مدل‌های جدید اپل تی‌وی را با چند نمونه پردازنده‌ی مختلف، از جمله A12 و A14 برای سنجش عملکرد سریع‌تر، به‌صورت آزمایشی تولید شده است. تاکنون اطلاعات ضدونقیضی درباره‌ی پردازنده‌ی محصول یادشده منتشر شده است؛ از این‌رو نمی‌توان با قطعیت گفت چه پردازنده‌ای در بطن نسل بعدی دستگاه پخش محتوای اپل قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود اپل قصد دارد بازی‌های باکیفیت کنسولی را در سرویس اپل ارکید (Apple Arcade) ارائه دهد و با توجه به نیاز سخت‌افزار قوی، احتمال دارد اپل تی‌وی‌های نسل گذشته از محتوای جدید پشتیبانی نکنند.
اطلاعات یادشده بارها تکرار شده‌اند و همان‌طور که گفته شد، سه سال از زمان رونمایی آخرین مدل اپل تی‌وی گذشته است و به نظر می‌رسد نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی، زمان مناسبی برای به‌روزرسانی این محصول باشد. با وجود مشخصات و ارتقای سخت‌افزاری قابل ‌توجه، ممکن است قیمت اپل تی‌وی جدید ثابت بماند و بسته به حافظه‌ی ذخیره‌سازی، انتظار می‌رود همانند مدل‌های کنونی با قیمت ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار عرضه شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه