گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ شهريور

اپل در برخی دستورالعمل های اپ استور بازبینی کرده و برخی محدودیت های روی سرویس های پخش بازی و کلاس های آنلاین را تسهیل کرده و کارمزد ۳۰ درصدی خود از معاملات اپ استور را کاهش داده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تغییرات از سوی اپل زمانی اعمال شد که انتقاداتی از سوی توسعه دهندگان درخصوص اپ استور مطرح شد و از سوی دیگر رقبای آن مانند مایکروسافت و گوگل از انتشار پلتفرم های پخش بازی خود روی آیفون به دلیل قوانین اپل خودداری کردند.
اپل مدت هاست انتشار کاتالوگ اپلیکیشن ها را درون آنها ممنوع کرده است اما روز گذشته گفت از این پس کمپانی های پخش بازی اجازه ایجاد کاتالوگ اپلیکیشن خود را خواهند داشت. هرچند هر بازی در کاتالوگ هنوز هم باید به صورت اپلیکیشن مستقل ساخته شود و از سیستم پرداخت درون برنامه اپل استفاده کند.
تغییرات مقررات دیگر شامل این است که به هر کلاس مجازی انفرادی امکان پرداخت خارج از سیستم پرداخت اپل را داده است اما کلاس های گروهی هنوز هم باید از سیستم پرداخت اپل استفاده کنند و هزینه آن را بپردازند. این تغییرات بعد از گزارش نیویورک تایمز که گفته بود ClassPass که به کاربران امکان رزرو شخصی قرارهایشان در باشگاه ها را می داد، مشمول دریافت هزینه از سوی اپل شده بود.
براساس قانون جدید دیگر اپ استور، اپلیکیشن های تجاری مانند دیتابیس های حرفه ای در صورت فروش به سازمان ها مشمول سیستم پرداخت اپل نخواهند بود اما درصورت فروش انفرادی یا خانوادگی به سیستم پرداخت اپل نیاز است.
اپل همچنین گفته است که اپلیکیشن های مستقل رایگان که به سرویس های پرداخت بیرون از اپ متصل هستند مانند سرویس های ایمیل یا ذخیره سازی نیازی به استفاده از سیستم پرداخت این شرکت ندارند. این تغییر از سوی اپل نیز پس از اینکه سرویس پرداخت ایمیلی Hey به صورت عمومی از سیاست های اپل برای رد انتشار رایگان اپلیکیشنش در اپ استور انتقاد کرد، رخ داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه