کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

کارشناس ارشد مالی اپل، Luca Maestri در طول کنفرانس تلفنی درآمد سه ماهه‌ی چهارم شرکت اعلام کرد، اپل از این پس دیگر فروش واحدهای سخت‌افزاری اصلی خود، شامل iPhone، iPad، و Mac را گزارش نمی‌کند. این دقیقا همان رسمی است که اپل هم اکنون برای دستگاه‌های کوچک‌تر خود، از جمله Apple Watch ،AirPods و HomePod دنبال می‌کند. اپل این دسته از محصولات را با عنوان "سایر محصولات" طبقه‌بندی کرده است.
این اعلامیه پس از آن بود که در گزارش جدید اپل، درصد فروش سالیانه‌ی iPhone بدون تغییر باقی ماند، اما درآمد آن رشدی ۲۹ درصدی داشت. Maestri گفت، تصمیم برای توقف فاش کردن فروش تعداد دستگاه‌ها به این خاطر است که عدد "نشان‌دهنده‌ی قدرت پایه‌ای تجارت اپل نیست." وی افزود، افزایش فروش واحدها هنوز هم بخش مشخص اهداف شرکت است.
درحالیکه فروش واحدها ممکن است به درستی عملکرد کسب و کار اپل را نشان ندهد، اما رقمی است که تحلیلگران و روزنامه‌نگاران از آن برای محاسبه‌ی میانگین قیمت فروش یک محصول استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، این ارقام می‌تواند دیدی نسبت به میزان فروش مدل‌های مختلف iPhone بدهد.
سه ماهه‌ی تعطیلات پیش رو است و تصمیم اپل تحلیلگران را برای اندازه گرفتن میزان فروش سخت‌افزارهای جدید معرفی شده‌ی شرکت با فروش فصل پاییز به مشقت می‌اندازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه