اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

اپلیکیشن‌های گوشی‌های اپل به سمت شفاف‌سازی بیشتر در مورد آنچه آن‌ها با اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌دهد، پیش می‌روند. این سیاست از ۳ اکتبر آغاز می‌شود. این تغییر به سمت آزادی بیشتر ناشی از اطلاعاتی است که شرکت شب گذشته بر روی پُرتال App Store Connect برای توسعه‌دهندگان ارائه داد – در این اطلاعیه، اپل تمامی برنامه‌های جدید و به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن را مجبور کرد که بایستی سیاست حفظ حریم خصوصی داشته باشند و در آن توضیح دهند چه نوع اطلاعاتی این نرم‌افزار جمع می‌کند، داده‌ها چگونه استفاده می‌شوند، و کاربر چطور می‌تواند این دسته اطلاعات را حذف کند.
در حقیقت، این شرط جدیدی نیست – اپل در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی که اشتراک‌ها یا ارتباطات Apple Pay را ارائه می‌دهند، ملزم به داشتن سیاست‌های حریم خصوصی کرده است. هر چند از ۳ اکتبر، این الزام برای تمامی برنامه‌های iOS، macOS، watchOS، و tvOS، صرف نظر از اینکه این برنامه‌ها اطلاعات کاربران را استفاده یا ذخیره می‌کنند، اجرایی می‌شود.
شفاف‌سازی بیشتر در این زمینه چیز خوبی است، و کاربران قادر به قضاوت بهتر درباره‌ی برنامه‌ها و سرویس‌هایی هستند که برای استفاده انتخاب می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه