اپلیکیشن
نيلوفر كل واخي۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ خرداد

هیچ یک از تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند در طراحی نرم افزار به خوبی عمل نکرده اند.
HomeKit به عنوان پلتفرم اپل در سال 2014 معرفی شد. سال گذشته، سازندگان سخت افزار در نهایت شروع به فروش دستگاه های خود به همراه اپلیکیشن های همراه آن پرداختند که به پشتیبانی از معماری منحصر به فرد آن می پرداخت. اما یکی از مواردی که این پلتفرم کم داشت، یک اپلیکیشن همراه بود که توسط اپل ساخته شده باشد. در عوض، این شرکت تصمیم گرفت تا به دولوپرها اجازه دهد تا به این موضوع رسیدگی کنند. اپل به ایجاد چهارچوبی پرداخت و اشخاص ثالث قرار بود تا به ایجاد ظاهری زیبا برای آن بپردازند. اما همه چیز به این شکل اتفاق نیافتاد.
این اپلیکیشن Home  جدید که دیروز در WWDC مورد بازبینی قرار گرفت، برای اپل و سازندگان سخت افزاری که از این HomeKit استفاده می کنند از اهمیت بسیاری برخوردار است. این اپلیکیشن از یک صفحه نمایش قابل تنظیم و با قابلیت دسترسی سریع به تمام دستگاه ها و چشم اندازهای موردنظر شما برخوردار است. ( به عنوان مثال دوست دارید که تنظیمات Home هوشمند شما در زمانی که در شب به تختخواب می روید در چه حالتی باشد). شما می توانید به کنترل شفافیت و میزان نور به کمک یک ضربه بپردازید، دست خود را نگه دارید و آن را به هر طرفی که می خواهید حرکت دهید. منوهای فرعی به منظور هدایت شما به مقصد موردنظرتان در نظر گرفته نشده اند و اگر شما به راه اندازی اپلیکیشن ها علاقه ای ندارید، می توانید از Siri استفاده کنید یا صفحه ی قفل را به سمت بالا بکشید تا بتوانید به این ویژگی ها از بخش Control Center دسترسی داشته باشید.
زمانی که این محصول در پاییز امسال و به همراه iOS 10 عرضه شود، از سطحی از یکپارچگی برخوردار است که شما آن را در میان اشخاص ثالث پیدا نخواهید کرد. این نشانه ای است که اپل با Home در ارتباط است. همچنین این روند، شرکت هایی که به ساخت ابزاری می پردازند که در آن بهترین هستند را آزاد می گذارد: ایجاد module های کوچک وجدید به شما اجازه می دهند تا از راه دور چراغ های خود را روشن کنید.


تا کنون، کاربران با محصولاتی که از قابلیت HomeKit برخوردارند و به کمک Siri و یا اپلیکیشن های شخص ثالث فعال می شوند، به خوبی ارتباط برقرار کرده اند. نرم افزارهایی که توسط شرکت هایی مانند Insteon ، Lutron ، iDevices ، و سایر شرکت ها ارائه می شوند، کاملا بی عیب و نقص نیستند. به عنوان مثال، شما باید در میان منوهای فرعی وارد و خارج شوید تا کارهای ساده ای مانند روشن کردن چراغ را انجام دهید. و این روش بسیار غیر اپلی محسوب می شود.


در حقیقت، رویه ی معمول اپل این است که بر روی تولید محصولات خود بر اساس حواس شهودی متمرکز شود. برای تولید سیستم عامل ها تا اپلیکیشن ها، این شرکت به سختی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که شما می توانید به روشی بسیار سریع و آسان به اهداف خود دست پیدا کنید. که در بیشترین قسمت ها ( به غیر از iTunes به عنوان یک استثنا) موفق بوده است.
به همین دلیل است که عرضه ی HomeKit به بازار بدون یک اپلیکیشن همراه از جانب اپل ، گیج کننده به نظر  می رسد. دوستان و همکاران از ما می پرسند که اپلیکیشن HomeKit چطور بوده است. ما باید توضیح می دادیم که این تنها یک اپلیکیشن نبود و اشخاص ثالث به ساختن اپلیکیشن هایی می پردازند که از این پلتفرم استفاده خواهند کرد. زمانی که در مورد پلتفرم صحبت می کردم، چشمهای آنها از تعجب گرد شده بود.

در ابتدا، با این وجود فکر میکردیم یک اپلیکیشن وجود داشته باشد. این چیزی است که شما از اپل انتظار دارید. به علاوه، آن ها تقریبا برای هر چیزی دیگری یک اپلیکیشن دارند. آنها حتی اپلیکیشن هایی در آیفون دارند که شما به آنها علاقه ای ندارید مانند Stock و Tips . ( خوشبختانه قادر خواهید بود تا به زودی آن ها را از آیفون خود پاک کنید).

با توجه به ظاهر اپلیکیشن هایی که در WWDC نمایش داده شده اند، اپل در نهایت به ساختن اپلیکیشنی پرداخته است که نه تنها ما آن را می خواهیم بلکه به آن نیاز داریم. چه دوست داشته باشید یا نه، Internet of things به خانه های شما راه پیدا خواهند کرد. اپل نمی خواهد تا به سادگی و تنها به دلیل اینکه منتظر دولوپرهای سخت افزاری است، فراموش شده و کنار گذاشته شود. گاهی اوقات، زمانی که شما می خواهید کاری را به درستی انجام شود، باید خودتان به انجام آن کار بپردازید.

برچسب هاAppleAppHomeKit
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تمام چیزهایی که در کنفرانسWWDC 2015 اپل معرفی شد