کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

پس از اینکه اپل پذیرفت باتری‌های آیفون بعد از مدتی کار کردن باعث کاهش عملکرد گوشی می‌شوند، با عذرخواهی از کاربران، طرحی را برای جایگزین کردن باتری اجرا کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۱۸ به جای هزینه‌ی تعویض ۷۹ دلاری باتری‌، کاربران با  پرداخت تنها ۲۹ دلار، باتری آیفون خود را تعویض می‌کردند. با وجود اینکه این برنامه مسئول بخشی از کاهش درامد غیر منتظره‌ی این شرکت در فصل تعطیلات بود، اپل تعداد کاربرانی را که از این برنامه سود بردند را اعلام نکرد، اما گزارش جدیدی تعداد دقیق آن را نشان می‌دهد: ۱۱ میلیون.
بر اساس گزارش Daring Fireball، با اشاره به اظهارات تیم کوک، مدیر عامل این شرکت، عدد ۱۱ میلیون نزدیک به ۱۰ برابر نرخ استاندارد تعویض باتری‌ها است؛ این در حالی است که در پی اجرای این طرح، ۱ تا ۲ میلیون تعویض انتظار می‌رفت.
اگرچه مشتریانی بیشتر از حد انتظار از مزایای این تخفیف بهره بردند، این برنامه تا حدودی فروش گوشی‌های جدید را تحت تاثیر قرار داد. همانطور که منطق می‌گوید، وقتی iOS سرعت آیفون را با بالا رفتن عمر باتری کاهش می‌دهد، آیفون‌ با باتری جدید طبیعتا نیازی را در کاربر برای تعویض گوشی‌شان ایجاد نمی‌کند.
اپل پیش‌بینی‌های فروش فصل تعطیلات خود را تا ۸۴ میلیارد دلار کاهش داد. درحالی که پیش‌تر برای این سه ماهه‌ راهنمای شرکت درآمدی بین ۸۹ تا ۹۳ ملیارد دلار را نشان می‌داد. برنامه‌ی تعویض باتری مشخصا تنها مهم‌ترین فاکتور این کاهش درآمد نبوده و تاکید عمده‌ی این شرکت بر کاهش مزایای اقتصادی به خصوص در چین هم بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه