اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان

به تازگی اپلیکیشن مخربی در فروشگاه Google Play تحت نام «Update WhatsApp» و با آرم پیام رسان WhatsApp در حال عرضه است. این اپلیکیشن به کاربر اعلام می کند که می تواند آخرین به روزرسانی های پیام رسان محبوب خود را از طریق این نرم افزار دریافت نماید.
انتشار چنین نرم افزاری در فروشگاه رسمی کمپانی Google، آن هم با نام جعلی WhatsApp، نشان می دهد که مدیران نظارت بر فروشگاه این کمپانی با ضعف امنیتی و عدم اورجینال بودن برنامه های ارائه شده برای میلیون ها کاربر روبرو هستند.
نرم افزار ارائه شده به هیچ عنوان تفاوتی با نمونه ی اصلی شرکت واتس اپ ندارد در نتیجه نه کاربران و نه ناظران گوگل، هیچ کدام متوجه تقلبی بودن این برنامه نشده اند. گفتنی است در لیست پیشنهادی گوگل، برنامه ی تقلبی در جایی بالاتر از برنامه اصلی قرار گرفته بود. خوشبختانه این اپلیکشن آسیب جدی برای کاربران به دنبال نداشته اما توانسته بود با ایجاد یک حفره ی امنیتی، در هر زمان و یا هر لحظه اطلاعات کاربران را به سرقت ببرد. گوگل شب گذشته این نرم افزار را از فروشگاه خود حذف کرد اما امکان ارائه ی این چنین برنامه هایی به دلیل فقدان نظارت های تخصصی در این فروشگاه، مجددا وجود خواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه