اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ آذر

بیش از یک سال و نیم پیش، حداقل در حد تئوری، شرکت Apple نسل جدیدی از اپلیکیشن‌های iPhone را ارائه داد که به مردم اجازه می‌دهد در بررسی‌های علمی در هر زمان و هر نقطه‌ای که هستند، شرکت نمایند. در حال حاضر، بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند به طور بالقوه به منظور گرفتن اطلاعات مفید از عادات سلامت و ورزش هزاران نفر در زندگی روزمره خود و نه فقط در طول مراجعه به پزشک یا یک مرکز کارآزمایی بالینی، به کار می‌روند. همچنان که اگر iPhone‌ به ابزار بزرگی در حوزه‌ی علم تبدیل شده‌ است، محققان باید دریابند که چگونه مردم را از خسته شدن و ترک اپلیکیشن‌ها باز دارند.
به عنوان مثال در رویدادی در مارس ۲۰۱۵، Apple  از اپلیکیشن‌های پزشکی و ابزار سلامتی خود با نام ResearchKit رونمایی کرد. این ابزار برای ساخت اپلیکیشین‌های است که مطالعه‌ی شرایط سرطان پستان، بیماری پارکینسون، دیابت نوع دو و آسم را میسر می‌سازد.
به همین دلیل از آن پس iPhone به یک ابزار خاص برای تشخیص‌های درمانی و پزشکی بدل شد. می‌توان گفت ResearchKit در ترکیب با HealthKit، دستگاه‌های Apple را به گجت‌هایی برای تشخیص و درمان از سوی مراکز پزشکی بدل کرده است. این چارچوب، ساخت اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامت توسط متخصصان این بخش را ساده می‌کند. از جمله اپلیکیشن‌های آن می‌توان به  MyHeart Counts اشاره کرد که توسط تیمی در Stanford University و با هدف سنجش سلامت قلب و عروق مردم عرضه شده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ویدیو Unboxing آیفون ۶اس جدیدترین گوشی کمپانی اپل