نرم افزار
مصطفی طبری۷:۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

یک تهدید امنیتی که به تازگی کشف شده به هکرها اجازه می دهد تا به کامپیوتر شخصی شما نفوذ کرده و کنترل کامل آن را در اختیار بگیرند. اما خوشبختانه مایکروسافت یک پچ را برای رفع این مشکل منتشر کرده است.
این تهدید که The flaw نام گرفته ویندوزهای ویستا، 7، 8، 8.1، RT و RT 8.1 را آلوده کرده و به هکر اجازه می دهد تا برنامه های مختلف را نصب کند، اطلاعات را مشاهده، ویرایش یا حذف نماید و همچنین حساب های کاربری جدیدی را با اختیارات کامل ایجاد کند.
آپدیت جدیدی که مایکروسافت برای مقابله با این تهدید منتشر کرده حیاتی بوده و کاربران به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده باید آن را نصب کنند.
اما این آسیب پذیری از کجا ناشی می شود؟
باتوجه به شیوه ای که فونت های OpenType نمایش داده می شوند، هنگامی که شما یک سند یا صفحه وبی که شامل این نوع از فونت ها می باشند را باز می کنید، هکرها می توانند کنترل سیستم شما را بدست بگیرند.
به گفته مایکروسافت، این آپدیت جدید باعث می شود تا نحوه برخورد Windows Adobe Type Manager Library با این نوع از فونت ها اصلاح شده و دست هکرها را از نفوذ به سیستمتان کوتاه نماید.
همچنین این آسیب پذیری در ویندوز سرور 2008، ویندوز سرور 2008 نسخه R2 و ویندوز سرور 2012 و 2012 نسخه R2 نیز وجود دارد. علاوه بر این، نسخه های قدیمی تر ویندوز نیز ممکن است از این خطر در امان نباشند، اما متاسفانه هیچ پچی برای آنها ارائه نخواهد شد.
گفتنی است مایکروسافت در 29 جولای ویندوز 10 را معرفی خواهد کرد و به کاربرانی که از ویندوزهای 7، 8 و 8.1 بهره می برند امکان ارتقای رایگان را می دهد. همچنین مایکروسافت از ویندوز 10 به مدت ده سال از تاریخ انتشار آن، پشتیبانی خواهد کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل دو ایراد امنیتی مهم Android را برطرف کرد