ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

به گزارش خبرنگار تماس‌نیوز، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه اپراتورهای ثابت در مرحله دایر کردن سرویس‌های خود موظف هستند تا ظرفیت استفاده از خط مشتری را به وی اعلام کنند، گفت: اپراتور نمی‌تواند روی خطی که بیشتر از 2 مگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد خط 6 مگابیت بر ثانیه ارایه دهد.
وی با بیان اینکه در بهترین حالت ADSL دارای سرعت 16 مگابیت برثانیه خواهد بود، افزود: مطابق آمار گرفته شده از اپراتورها، حدود نیمی از خطوط بیشتر از 4 مگابیت بر ثانیه قابلیت ارایه سرعت اینترنت را ندارند.
معاون وزیر ارتباطات در مورد علت فنی متفاوت بودن خطوط مسی در انتقال سرعت اینترنت اظهار کرد: براساس طراحی سیم مسی اگر فاصله مرکز مخابراتی تا مشترک بیش از 3 کیلومتر باشد، به دلیل افت ولتاژ ناشی از افزایش فاصله، اینترنت بیشتر از سرعت 2 مگابیت برثانیه قابل ارایه نیست.
رییس رگولاتوری با اشاره به اینکه با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه نمی‌توان ویدیویی با کیفیت 4K را تماشا کرد، ادامه داد: هم اکنون مرز ADSL و VDSL سرعت 20 مگابیت برثانیه است که پیش‌بینی می‌شود تا یکی دو سال آینده در کشور ADSL به VDSL تبدیل شود.
فلاح جوشقانی با اعلام اینکه مطابق مصوبه‌ی 254 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موسوم به بیت استریم، شرکت مخابرات ملزم شده تا نسبت به احداث فیبرنوری تا کابین‌ها اقدام کند، تصریح کرد: هم اکنون 2 تا 5 هزار کابین به فیبرنوری متصل شده اند و ارایه‌ی اینترنت فوق پرسرعت با استفاده از فیبرنوری تا در منازل و مراکز تجاری در حال رشد است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه