تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

پلوتو حیرت انگیز به نظر میرسد.
ناسا چند عکس رنگی با رزولوشن بالا از  new horizons منتشر کرده تا به ما منظره ای حیرت انگیز از سیاره ی دورف به دست دهد .
در عکس بالا که بخشی از ردیف بزرگترش را شامل میشود، با استفاده از دوربین واید انگل تصویر برداری چند طیف نوری/رالف new horizons با جزییات رنگی نشان داده شد . ناسا توضیح میدهد که " رنگ های سطح پلوتو در این تصویر طوری نشان داده شدند که جزئیات را در حالتی رنگین کمانی از آبی،زرد ،نارنجی و قرمز محو نشان دهند . " " خیلی از تغییرات سطح زمین رنگ های طبیعی خودشان را دارند و داستان جغرافیایی و هواشناسی پیچیده و فوق العاده ای میگویند که ما تازه قادر به کشفشان شدیم . "
در عکس بالا تقریبا به نظر میرسد که گویی به سیاره ی جنگ ستارگان، تاتوئین نگاه میکنید . آنهم در یک بخش با رزولوشن بالا ، که میتوانید آن را در اینجا ببینید . همچنین میتوانید مناطقی را ببینید که شبیه تپه ی شنی اند ، و چیزی که ناسا میگوید خط ساحلی یک دریاچه ی کوچک یخ است  و همچنین کوه های یخ ترک خورده با صخره های عمودی .


ناسا همچنین عکسی از پلوتو منتشر کرد که شبیه میگوید بیشتر شبیه " پوست درخت یا فلس اژدهاست تا پوست زمین ". ویلیام مککینون رهبر تیم تصویر برداری ، زمین شناسی و ژئوفیزیک میگوید " این منظره ای خاص و پیچیده است که چند صد مایل کشیده شده است . "
شما میتوانید برای دیدن عکس های بیشتر به سایت ناسا بروید و انتظار داریم تا عکس هایی با رزولوشن های بالاتری در هفته های آتی گرفته شود .
ویدئوی هفته ی پیش ناسا که یه شما امکان رفتن به تور هوایی پلوتو را میدهد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با پلوتو آشنا شوید : ناسا به ما نمای نزدیکی از سیاره ای میدهد که از آن غافل بودیم