گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير

وزارت بازرگانی آمریکا به طور موقت برخی از تحریم‌های اعمال شده علیه ZTE را که سه ماه پیش تصویب کرده بود لغو کرد. پس از پرداخت ۱ میلیارد دلار جریمه، ایالات متحده‌ی آمریکا به ZTE اجازه داد تا تامین بسیاری از قطعات و دیوایس‌های مصرفی خود را دامه دهد. این توافق به نظر می‌رسد برای ادامه‌ی کار معمول شرکت است و به ZTE اجازه می‌دهد تا وصله‌های امنیتی را برای تلفن‌هایش و دیگر محصولات تحویل بگیرد.
محدودیت‌های تقلیل یافته موقتی هستند و تنها تا اول ماه آگوست تداوم دارند. در این خبر اشاره نشده که بعد از تاریخ تعیین شده چه اتفاقی روی می‌دهد، اما بلومبرگ گزارش می‌کند، انتظار می‌رود تمامی ممنوعیت‌های ZTE با موافقت کامل با دولت ایالات متحده‌ی آمریکا تماما بر طرف شود. تحریم ZTE از آنجایی آغاز شد که این شرکت به نادیده گرفتن تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا علیه ایران و کره‌شمالی متهم شد.
از دو ماه پیش، ZTE به طور گسترده‌ای تحت ممنوعیت‌های تجاری و معامله‌ای قرار گرفت، بنابراین قادر به خرید و تامین بخش‌های ضروری و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود نبود. به دستور وزارت بازرگانی ایالات متحده‌ی آمریکا، حالا ZTE می‌تواند برخی از نیازهای خود را تامین کرده و تا حدودی به کار خود بپردازد، هر چند به نظر می‌رسد هدف اصلی از این کار حفاظت و نفع مشتری است و نه گسترش محصولات جدید. به طور کلی، ممنوعیت تجاری ZTE هنوز هم در جای خود باقی ست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه