کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

مطالعه‌ی جدیدی که توسط مرکز کارآفرینی آمریکا و موسسه‌ی دارایی نیویورک‌سیتی انجام گرفت نشان می‌دهد ایالات متحده‌ی آمریکا در حال از دست دادن مزیت رقابتی‌اش به عنوان مرکز غالب استارتاپ‌ها و سرمایه‌ی خطرپذیر است. این مطالعه گردش سرمایه‌ی خطرپذیر بیش از صد هزار معامله از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ را بررسی کرد و با جزئیات بیان کرد که چگونه از لحاظ تاریخی شیوه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل به پدیده‌ای جهانی شده است.
در حالیکه همچنان به نظر می‌رسد ایالات متحده بزرگ‌ترین سهم فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را در جهان تولید می‌کند، سهم آمریکا در کل دنیا به طرز چشمگیری در حال کاهش است.
در میانه‌ی دهه‌ی ۹۰، بیش از ۹۰ درصد کل سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهانی متعلق به آمریکا بود که در سال ۲۰۱۲ به ۷۰ درصد و در سال ۲۰۱۷ به تنها ۵۰ درصد تقلیل یافت.
در طول دهه‌ی گذشته، کشورهای غیر آمریکایی، رشد استارتاپ‌ها و اقتصاد خطرپذیر را پیش بردند، که از ۵۰ میلیارد دلار به بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار رسید. مخصوصا در حال حاضر یک سوم از گردش معاملات خطرپذیر جهانی و دلارها در کشورهای چین، هندوستان، و بریتانیا صورت ‌می‌گیرد. در حال حاضر، دلارهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر به طور فزاینده‌ای برای مدرن‌سازی شهرهای آسیا و اروپا خرج می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه