گوناگون
حمید رضا مازندرانی۲:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۱ شهريور

دستگاه های رای گیری در برخی ایالات آمریکا کهنه، ناامن و در معرض حملات سایبری است. با این وجود، ایالت هایی چون پنسیلوانیا و جورجیا آن ها را نسبت به این که سازمان امنیت داخلی (DHS) وارد ماجرا شود ترجیح می دهند. گزارش شده است این ایالات پیشنهاد مدیر DHS را برای تشخیص آسیب پذیری های تجهیزات رای گیری رد کرده اند. این اتفاق تنها چند روز پس از این که این تجهیزات در زمره زیرساخت های حیاتی قرار گرفته اند (که در نتیجه از آن ها مشابه تاسیسات برق محافظت می شود) رخ داده است.
در همین رابطه مسوولان ایالت جورجیا گفته اند که دولت فدرال (و به خصوص سازمان امنیت داخلی) دارد زیاده روی می کند. از طرفی Zeynep Tufekci استاد دانشگاه UNC می گوید: این سیستم ها بیش از یک دهه عمر دارند، و روی آن ها سیستم عامل 2000 نصب است.
البته تاکنون گزارشی مبنی بر اثبات هک شدن تجهیزات رای گیری گزارش نشده، اما این دستگاه ها همواره هدف حملات بوده اند. برای مثال دولت روسیه متهم به هک کردن DNC است (اخبار مرتبط با افشای ایمیل هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری آمریکا را بخوانید.) به هر حال به نظر می رسد فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه های آینده برگزار خواهد شد، نیاز به امنیت دیجیتالی بیشتری داشته باشد.

برچسب هاDHS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه