ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

ترابیان نخستین اقدام دولت دوازدهم در این حوزه را پایش وضعیت ارتباطات کل کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به پایش انجام شده امروز می‌توانیم بفهیم که در بخش ارتباطات کدام استان توسعه یافته‌تر و کدام استان عقب افتادگی دارد. یعنی با رجوع به سامانه‌ای که بدین منظور ایجاد شده، می‌توانیم آخرین وضعیت ارتباطات روستاها را در کل کشور ببینیم که دسترسی استانداران، نمایندگان، مقامات و مسئولان استان‌ها به این سامانه فراهم شده و آن‌ها می‌توانند وضعیت ارتباطات در روستاهای تحت حوزه ماموریتی خود را ببینند که بر این اساس مشخص شد که استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد وضعیت ارتباطی مساعدی نداشته که از این رو برنامه‌ریزی به سوی رفع عقب ماندگی این استان‌ها سوق پیدا کرد.
مجری طرح ارتباطات روستایی با بیان اینکه برای رفع عقب ماندگی‌ها در ابتدا به سمت استفاده بهینه از داشته‌ها رفتیم، به وجود شبکه‌ای مبتنی بر فناوری LTE در تعدادی از روستاها اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه چنین شبکه پهن باندی وجود داشت اما روستاییان برای دسترسی به آن نیاز به تهیه مودم‌هایی با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان داشتند که برایشان سخت بود. بنابراین به عنوان مقدمه در دهه فجر سال ۹۶، شبکه رومینگ را برای همه اپراتورهای تلفن همراه فعال کردیم تا مشترکین در بیش از ۲۰ هزار روستا بتوانند از سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل برای دسترسی به این شبکه پهن باند استفاده کنند.
ترابیان اقدامی بعدی در حوزه‌ی روستایی را درگیر کردن مستقیم اپراتورهای تلفن همراه در طرح USO دانست و تصریح کرد: طرح‌های USO معمولا از طریق انتخاب پیمانکار اجرا می‌شد، اما تجربه نشان داد وقتی اپراتورها در این پروژه‌ها حضور ندارند، هزینه‌های کشور در این حوزه بیشتر می‌شود. بنابراین تصمیم بر این شد تا توسعه در روستاها از طریق اپراتورها صورت گیرد.
وی بلافاصله ادامه داد: البته فعالیت اپراتورها در پروژه های روستایی، صرفه اقتصادی ندارد، از این رو توافق کردیم که پروژه‌های روستایی را به آن‌ها ارجاع دهیم تا در روستایی که مد نظر است، سرمایه‌گذاری کرده و در مقابل هزینه‌های آن را قبول کنیم تا ضمن گسترش شبکه اپراتورها در سطح آخرین روستاها، به سیمکارت و تجهیزات جانبی دیگری برای اتصال روستاییان به شبکه پهن باند احتیاجی نباشد و هزینه جداگانه‌ای نیز برای مکالمه و پیامک صرف نشود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه