ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

به گزاش مهر، رئیس سازمان فضایی با اشاره به اقدام این سازمان در ایجاد برخی سامانه‌های پایش ماهواره‌ای گفت: ۲۰ خدمت کاربردی از طریق درگاه سازمان فضایی ایران قابل دسترسی است.
مرتضی براری در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرم نوشت: سازمان فضایی ایران با هدف گسترش خدمات مبتنی بر فناوری سنجش از دور به جامعه‌ی کاربران، با اتخاذ رویکردی جدید، آمادگی تامین و ارائه‌ی داده‌های ماهواره‌ای به کسب‌وکارهای نوپا را دارد.
وی گفت: در حال حاضر سازمان فضایی ایران اقدام به ایجاد برخی سامانه‌های پایش ماهواره‌ای کرده که شامل ۲۰ خدمت کاربردی قابل دسترس از طریق درگاه سازمان فضایی ایران است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این خدمات ادامه داد: برخی از این خدمات شامل پایش منابع آب (سطوح دریاچه‌های ارومیه، بختگان، مهارلو)، پایش گردوغبار در سطح کشور و منطقه، پایش برف در سطح کشور و منطقه، پایش زلزله، سیل و خشکسالی می‌شود.
رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: در رویکرد جدید و به منظور حمایت از شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید در این حوزه، جهت‌گیری سازمان به ایجاد زیر ساخت و بستر ارائه‌ی خدمات در کنار تامین داده‌های فضایی مورد نیاز و در اختیار قرار دادن آن به شرکت‌های خدمات دهنده است.
وی هدف از این رویکرد را رفع نیازهای کشور و فراهم شدن زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای فعالان این حوزه عنوان کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه