تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

انسان همیشه به دنبال کشف و تجربه چیز های جدیدی است از این رو تعجبی ندارد که بشر برای  اختراع یک نوع جدید چتر و امتحان کردن آن هیچ واهمه و هراسی نداشته باشد.تا قبل از این، اختراعات خوبی در این زمینه شده بود که از جمله آن ها میتوان به " Booster Brolly ( نوعی چتر که با انرژی خورشیدی کار کرد کرده و تولید سیگنال میکند)" یا " Rainshader” " و یا " Rain shield (نوعی چتر به صورت سپر)" اشاره کرد، این اختراعات در نوبه ی خود نظر بسیاری را به خود جلب کرد اما اخیرا یک تیم  متشکل از طراح های چینی  با استفاده ازایجاد یک جریان هوای اجباری در راس نوعی فلز، اهتمام به تولید نوعی چتر کردند تا بتواند در شرایط جوی بد شما را کاملا خشک نگه دارد.
این ایده که بتوان با استفاده از ایجاد یک جریان هوا سپری در برابر باران ایجاد کرد قبلا مورد اکتشاف و بررسی قرار گرفته بود و حتی تا جایی پیش رفت که دو محقق در سال 2010 موفق به تولید نمونه ی مشابه با آنچه امروزه تولید شده گشتند اما این نمونه هیچوقت نتوانست جای خود را در مارکت مربوطه پیدا کند.
در آخرین نمونه از این  "چترهای هوایی" از یک باتری لیتیومی برای راه اندازی یک موتور و فن استفاده شده که باعث ایجاد یک سیکل از جریان هوا در راس این چتر میشود، این سیکل باعث ایجاد یک لایه محافظ در اطراف چتر و مانع از ریختن قطرات باران میشود. خب ،شاید در اینجا سوال پیش بیاید که این لایه محافظ تا چه شعاعی را مورد پوشش قرار میدهد؟ جواب این سوال را طراحان این اختراع اینگونه به شما میدهند که در حالت استاندارد این چتر هوایی لایه مناسب برای حفاظت دو نفر را ایجاد میکند اما  اگر شرایط جوی خیلی متلاطم نبود و باران تندی هم نمیبارید افراد بیشتری میتوانند در زیر آن قرار گیرند.
این تیم مخترع هم زمان بر روی سه نوع از این " چتر هوایی" کار میکنند، ویژگی مشترکی که در بین همه آن ها وجود دارد این است که در راس هر سه مدل چیزی شبیه به  دوش های منفصل حمام قرار گرفته است. توجه طراحان بر روی اولین نمونه بیشتر متمرکز بر روی بانوان بوده است، این نمونه 30 سانتی متر طول و 500 گرم وزن دارد و عمر باتری آن 15 دقیقه میباشد. نمونه دوم 50 سانتی متر طول ، 800 گرم وزن و عمر باتری 30 دقیقه ای دارد،  نمونه سوم طولی بین 50 تا80 سانیمتر، وزن 850 گرم و عمر باتری 30 دقیقه ای دارد.
مسلما شاید دلتان نخواهد که با این عمر کوتاه باتری در زیر باران قدم بزنید اما همین که شما را بدون وجود قطره ای باران برروی لباستان از ایستگاه اتوبوس به خانه میرساند خود کافی است.
بد نیست که درمورد قیمت این چتر هم بدانید، قیمت این چتر از 88 دلار شروع و تا 108 دلار افزایش پیدا میکند، شاید بهتر باشد که قبل از خرید این "چتر هوایی" دوباره از خود بپرسید، آیا واقعا این وسیله لازم دارم؟! .

برچسب هاAir umbrella
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

‌سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری Bryan Johnson بر روی Kernel