ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

به گزارش ایسنا، در حالی که طی روزهای گذشته، برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون غیرفعال شدند، سازمان فناوری اطلاعات از تجمیع گزارش‌های فنی و حقوقی برای حل این مشکل خبر می‌دهد.
در حالی که از شهریورماه سال گذشته، برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی به‌دنبال ایجاد محدودیت و تحریم‌های آمریکا از اپ‌استور حذف شده بودند، شرکت‌ها برای دور زدن محدودیت ایجاد شده، سراغ استفاده از اکانت‌های اینترپرایز (Enterprise) رفتند. اما در روزهای اخیر، برخی از توسعه‌دهندگانِ برنامه‌های آی‌اواس از این روش برای انتشار نسخه‌های هک‌شده اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کردند.
این موضوع باعث شده اپل تصمیم بگیرد برای جلوگیری از سوءاستفاده از این روش، به غیرفعال کردن اکانت‌های اینترپرایز اقدام کند. در این میان، تعدادی از پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله برنامه‌های حوزه پرداخت و تاکسی آنلاین و غیره، در گوشی‌های با سیستم عامل iOS نیز با مشکل مواجه شده و امکان استفاده ندارند.
اکنون اگرچه برخی از شرکت‌های که با محدودیت مواجه شدند، راه‌هایی از جمله نسخه وب‌اپلیکیشن را به کاربران خود ارائه کردند، اما هنوز مشخص نیست روند حذف این اکانت‌های اینترپرایز که بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی با همین شیوه روی گوشی‌های آیفون فعال بودند، ادامه‌دار باشد و در این صورت سیاست این شرکت‌ها برای ارایه‌ی اپلیکیشن‌های خود برای محصولات شرکت اپل چیست.
مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقداماتی که اکنون می‌توان برای حل این مشکل انجام داد، بیان کرد: جای نگرانی نیست، زیرا تکنولوژی راه خود را پیدا خواهد کرد و به زودی دوباره نرم‌افزارهای ما فعال خواهد شد. ما هم در سازمان فناوری اطلاعات سعی می‌کنیم از پتانسیل‌های قانونی موجود در عرصه بین‌المللی استفاده کرده تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. در حال حاضر گزارش‌های فنی و حقوقی در حال تجمیع است که بتوانیم در روزهای آینده به یک راه‌حل پایدار برسیم و اقدام کنیم.
نعناکار هم‌چنین با بیان اینکه مردم در انتخاب مدل گوشی خود آزادند، اظهار کرد: بحث این است که اگر کشوری مانند آمریکا محصول ما را تحریم می‌کند و نمی‌گذارد ما استفاده کنیم، بهترین کار این است که ما هم آن‌ها را تحریم کنیم. ما خرید گوشی‌های این برند، پولی را از چرخه‌ی اقتصاد خود خارج کرده و به آن‌ها وارد می‌کنیم، درصورتی‌که شاید بتوانیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه