ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ آذر

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس باقری اصل در کنفرانس راهکارهای هوشمند ایران و کره، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش همکاری‌ها میان ایران و کره و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف، یکی از زمینه‌های مناسب برای حضور در بازارهای بین‌المللی است.
وی افزود: به نظر می‌رسد شکل گفت‌وگوها باید تغییر کرده و فروش کالا تنها جزیی از مبادلات میان دو طرف باشد و افزایش همکاری‌ها در تولید محصولات از اصلی‌ترین زمینه‌های همکاری می‌تواند باشد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام، تیم‌های مختلفی از کشورهای مختلف در زمینه‌های گونان وارد ایران شدند اما در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربه‌ی ساختار یافته‌ای شکل نگرفته است.
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب که گریزی از همگرایی فناوری نیست، تصریح کرد: با توجه به توسعه‌ی بخش ICT، زمینه‌ی توسعه‌ی خدمات در ایران فراهم شده و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور، سهم این حوزه در تولید ناخالص داخلی باید به پنج درصد افزایش پیدا کند و انتظار داریم بخش عمده‌ای از آن در حوزه‌ی فناوری اطلاعات محقق شود.
وی تاکید کرد: در همین راستا نیز برنامه‌ی منسجمی از سوی وزیر ارتباطات در قالب موضوعات اقتصاد دیجتالی تدوین و آماده شده است.
این گزارش حاکی است، "سونگ هو کیم" سفیر کره‌جنوبی نیز در این نشست، ضمن بیان این مطلب که روابط میان ایران و کره‌جنوبی دیرینه و خوب است گفت: بیشتر همکاری‌ها تاکنون در حوزه‌های اتومبیل، گوشی هوشمند، تلویزیون، نفت و پتروشیمی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه‌ی زمینه‌های همکاری می‌تواند موجب تقویت روابط میان دو طرف شده و کره‌جنوبی از افزایش زمینه‌های همکاری استقبال می‌کند.
سفیر کره‌جنوبی با اشاره به تجربیات کشورش در پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: پیاده‌سازی دولت الکترونیکی موجب پاسخگوتر شدن همه‌ی سازمان در کره‌جنوبی شده و زمینه‌ی افزایش شفافیت و دسترسی آسان‌تر به خدمات را فراهم آورده است.
وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در این حوزه در اختیار ایران قرار دهیم و همکاری‌های بسیار خوبی را در این حوزه محقق کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه