تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ جمعه ۱ مرداد

بازرسی از هواپیما یکی از بهترین کارهایی است که اپراتورها برای تضمین امنیت پرواز می توانند انجام دهند. با این حال، خود این فرآیند برای بازرسان ممکن است خطرناک باشد. بازرسان از بالابر و بازوی مکانیکی باید استفاده کنند تا قطعات مختلف هواپیما را مورد بررسی قرار دهند. طبیعتاً این کار خسته کننده، کند و کمی هم خطرناک است  هر چند ممکن است دیگر نباشد. شرکت ایرباس استفاده از پهپاد (drone) را در این زمینه شروع کرده است، که ممکن است فرآیند را بیش از یک ساعت کاهش دهد.
ایرباس این سیستم جدید را در جریان کنفرانس Farnborough معرفی کرده است، و هر پهپاد مجهز به یک لنز اینتل است که دائماً عکس بر می دارد. عکس ها به یک مدل سه بعدی از هواپیما اعمال شده تا بازرسان بتوانند نگام عمیق و دقیقی از اجزای هواپیما داشته باشند. بررسی مدل دیجیتال هم کمی زمان می برد، اما از حالت قبلی خیلی سریع تر است. گردآوری اطلاعات به صورت دستی یکی دو ساعت زمان می برد، حال آن که پهپاد این کار را در ده الی پانزده دقیقه انجام می دهد.
شرکت ایرباس امیدوار است تست اولیه را تا آخر امسال به پایان برساند، و طیف بیشتری از تجهیزات هوایی را در برنامه اش بگنجاند.

برچسب هاAIRBUSdrone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا رینگلی در دنیای ساعت اپل جایی دارد؟