تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

از هر کسی که در یک هواپیما بیشتر از هشت ساعت نشسته باشد بپرسید ، پرواز های طولانی واقعا اذیت کننده اند . جدا از مقدار زمانی که برای  رسیدن از نقطه ی a به نقطه ی b  طی میشود، گذراندن بیش از نیمی از روز در یک صندلی ناراحت آخرین چیزی است که مردم میخواهند انجام دهند. اما  چه میشود اگر به جای گرفتن کل یک روز کاری برای سفر از نیویورک به لندن میتوانستید همان سفر را در عرص 1 ساعت انجام دهید ؟ ( اندازه ی یک اپیزود بازی تاج و تخت )
به نظر معقول نمیاید اما باور کنید یا نه ، تولید کننده ی هواپیمای ایرباس یک اینچ این تصور را به واقعیت نزدیک کرد . همین ماه پیش برنامه ی در دست ساخت این کمپانی برای "وسیله ی هوای بسیار سریع و متد هوایی مربوطه " توسط دفتر اختراع و تجارت آمریکا مورد تایید قرار گرفت . اساسا مخترعان ایرباس ، مارکو پرامپولینی و یوهان کارابوف یک برنامه ی امکان پذیر برای ساختن هواپیماهای مسافر بری اس دارند که 4.5 برابر سرعت صدا را دارد . یا سریع تر از ترین موشک خلبان دار ساخته شده است .
اگر موشک سرعتی ایرباس واقعا توانایی رسیدن به چنین سرعتی را داشته باشد، تخمین زده شده که این موشک قادر به سفرهای فراتر از اقیانوس اطلس مانند نیویورک به لندن تنها در یک ساعت خواهد بود. سان فرانسیسکو به پاریس تنها در 3 ساعت یا پرواز ها فرا اقیانوس آرامی مانند لس آنجلس به توکیو در نهایاتا 3 ساعت . برای مقایسه ، یک سفر از لندن حدود 7 تا 8 ساعت برای هواپیما های معمولی وقت میبرد . پس نیازی به گفتن نیست که این هواپیما میتواند سفر هوایی را متحول کند.
موانع بسیار وجود دارند که این هواپیما به واقعیت بپیوندند، یکی از بزرگترین دغدغه ها روبه رو شدن جت ایرباس با اثر شکستن دیوار صوتی است که در آسمان اجتناب ناپذیر است. مشکلاتی مانند این در تاریخ برای هواپیمای مشابهی اتفاق افتاده است.  mach2 concorde در سال 1970 ساخته شد و از آنجایی  که مردم معمولا از جریان شکستن دیوار صوتی هر روزه خوششان نمیاید . ایرباس مدعی است که ایرودینامیک این موشک سرعتی اش به طور خاص طوری طراحی شده که این اثر ها را محدود کرده و زمانی که جت به سرعت چند گانه mach رسید شکستن دیوار صوتی کاهش پیدا میکند .
برای عملیات این موشک ترکیب های کلی چند مدل مختلف این موتور ها که در طول پرواز ها یکی در میان کار میکنند . در طول بلند شدن از زمین موشک دو جت توربینی را مورد استفاده قرار میدهد . همراه موتور موشک عقب ، تا موشک را به صورت عمودی به هوا سوق دهد . انگار یک موشک در حال هوا رفتن است. وقتی جت به سرعت صدا نزدیک میشود، دو جت توربینی خاموش میشوند و فقط موتور موشک را فعال باقی میگذارند تا هواپیما را به ارتفاع پرواز 100000 پا برساند . یک جفت موتور رم جت سوار شده بر روی بال که فعال میشوند و جت را به سرعت mach4.5  میرسانند .
چون طرح ایرباس فقط تضمین تصدیق دریافت کرده است، ( درست مانند جتی که ممکن است 20 مسافر را نگه دارد ) تولید این جت سرعتی برای چند سال اتفاق نمی افتد . البته اگر اتفاق بی افتد . ولی بااین حال باز همین رویا پردازی در مورد آن ، امید برای پرواز از نیویورک برای رسیدن به لندن فقط یک ساعت بعد جالب است. امیدوار باشید که تا سال 2020 این اتفاق بیفتد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری Samsung بر روی تولید چیپ در خاک آمریکا