تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

خبر اخراج قریب الوقوع کارمندان اینتل باعت شگفتی در میان رقبای خارجی این کمپانی شده است. این کمپانی کارخانه هایی در خارج از کشور از جمله ایرلند و اسرائیل دارد. با توجه به برنامه ریزی های این کمپانی اخراج 12 هزار کارمند در دستور کار قرار گرفته است؛ این یعنی از هر 10 کارمند یک نفر اخراج خواهد شد.
می توان گفت اخراج های پی در پی در کمپانی های بزرگ جهان از جمله آمریکا و چین پیش زمینه ای برای رکود اقتصادی در بازار سرمایه است.
با این حال بعید است، که کمپانی اینتل در چین با چنین فشاری روبرو باشد، زیرا حقوق کارگران در شرکت اینتل در چین بسیار کمتر از دستمزد کارگران این کمپانی در ایرلند و اسرائیل است و این امر سبب صرفه جویی در مخارج خواهد شد.
علاوه بر این، اینتل، ساخت کارخانه مدرن خود را در دالیان چین آغاز کرده است. قرار است در این کارخانه،کارت حافظه3D NAND  و 3D XPoint تولید شود . هزینه راه اندازی این کارخانه 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و شاید این دلیل کوچکی برای کاهش نیرو در اینتل باشد.

با این تفاسیر اضطراب شغلی در ایرلند حاکم شده زیرا تعداد 5000 نفر در این کارخانه کار می کنند، که 4500 نفر آن ها در خط تولید مشغول به کار می باشند. این برای کشور فقیری مانند ایرلند امری نگران کننده است.
به گزارش نشریه محلی  Irish Times؛ رئیس این کارخانه زمان شروع تعدیل نیرو ر تاریخ 4 می عنوان کرده است. جزئیات این روند هنوز مشخص نیست و لی احتمالا گزینه اخراج داوطلبانه به همراه افزایش حقوق کارگران خواهد بود.
مدیران اینتل هنوز هیچ اظهار نظری در رابطه با این موضوع نکرده اند اما اعلام کرده اند در 4 می همه چیز مشخص خواهد شد .

برچسب هاIntel3D Point3D NAND
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Intel از نسل هفتم پردازنده‌های رومیزی خود پرده برداشت