تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

و از آن در دستگاه هایی در بازرسی های قبلی استفاده می شده است.
خدمات پلیس Edmonton به Motherboard اعلام کرده است که آن ها دارای یک پرتو ماهی گزنده هستند و از آن "در دستگاه های نظارتی در گذشته، و در طول بازرسی ها استفاده کرده اند". پس از این که پلیس های ونکوور، استفاده از ردیاب تلفن، به منظور بررسی یک آدم ربایی در سال 2007 را تایید کردند، انتشار این خبر، سبب شد تا از سایر ایستگاه های پلیس در کانادا سوال شود که آیا آن ها نیز در گذشته از چنین ابزاری استفاده کرده اند یا خیر. همانطور که ممکن است تصور کنید، سایر ایستگاه های پلیس سکوت کردند. در آمریکا، پرتوماهی های گزنده به عنوان یک بخش معمول از دولت و سازمان های قانونگذاری و مجموعه های نظارتی محسوب می شود. اما ونکوور و خدمات پلیس Edmonton به عنوان اولین دفتر قانونگذاری در کانادا هستند که به تایید این مسئله پرداخته اند که آن ها از این وسیله استفاده می کنند.
تفاوت اصلی بین این دو این است که پلیس های ونکوور گفته اند که آن ها این دستگاه را از سازمانی مشابه با FBI در کانادا قرض گرفته اند، که آن پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا است. خدمات پلیس Edmonton ، اگرچه در حقیقت از یک پرتوماهی استفاده کرده اند که می تواند بین ده ها تا صدها هزار دلار در هر واحد هزینه داشته باشد.
همانطور که مایکل وون، مدیر سیاست های انجمن های آزادی و مدنی به Motherboard اعلام کرده است: "ما باید در نظر بگیریم که این سرمایه گذاری را انجام داده ایم تا آن ها، بیش از یک بار از آن استفاده کنند". سازمان غیرانتفاعی وون فکر می کرد که تنها RCMP از مالکیت پرتوماهی در کشور برخوردار است، که سپس آن را به سازمان های اجرایی محلی قرض داده اند، اما مشخصا چنین اتفاقی نیافتاده است.
برج های سلولی با حالت پرتوماهی، تمامی تلفن ها در محدوده را مجبور می کند تا به آن ها متصل شوند. سپس این دستگاه می تواند به کسب اطلاعات قابل شناسایی از تلفن ها و سیم کارت ها، و همچنین موقعیت مکانی افراد و اپراتورهای آن ها بپردازد. مدل های جدیدتر حتی می توانند به رهگیری و ضبط تماس ها و پیام ها نیز بپردازند. پرتوماهی از منتقدان بسیاری برخوردار است، زیرا شما نمی توانید آن را تنها به منظور مورد هدف قرار دادن فرد مضنون و یا فرد مورد نظر تنظیم کنید، این دستگاه به جمع آوری اطلاعات از همه ی افراد در منطقه میپردازد، حتی افرادی که ارتباطی با فردی که تحت بررسی قرار دارد، ندارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه