گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

بنیان‌گذار SpaceX، ایلان ماسک، از فضاپیمای Crew Dragon که قرار است مسافران را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند رونمایی کرد. تصویر این فضاپیما روز ۲۱ می در توئیتر شخصی وی به اشتراک گذاشته‌ شده است.
تصویر منتشر شده نشان می‌دهد فضاپیما جهت انجام مراحل تست در محیط کاملاً ایزوله‌ی عادی از صداها و امواج قرار گرفته است. این اتاق محیطی را همانند شرایط فضا برای فضاپیما ایجاد می‌کند. متخصصان باید اطمینان حاصل کنند که امواج الکترومغناطیسی بر روی سیستم‌های الکترونیک Crew Dragon تأثیر نمی‌گذارد.
پس از گذراندن تمام مراحل تست فضاپیمای SpaceX، این سفینه به ایالت اوهایو آمریکا ارسال خواهد شد تا کارشناسان ملی هوانوردی و فضا (ناسا) بررسی‌های نهایی را بر روی آن انجام دهند. اولین سفر Crew Dragon با خدمه برای سال جاری میلادی و به ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه‌ریزی‌ شده و پس‌ از آن در سال ۲۰۲۴، فضاپیما به مریخ سفر خواهد کرد. سفینه‌ی Dragon از سال ۲۰۱۲، تمامی ماهواره‌ها را با موفقیت به مدار زمین حمل کرده است. کمپانی فضایی ماسک در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت تا فضاپیمایی را تولید نماید که قابلیت حمل انسان را به مدار زمین داشته باشد. به همین دلیل این فضاپیما Crew Dragon نام‌ گرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه