اپلیکیشن
الناز فرجی۱۹:۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ اسفند

زمانی که کوین راد نخست وزیر استرالیا بود ، تایسون موارین اعتراض کرد که رهبر عالی رتبه میتواند در زیر دیوار بزرگ چین سلام بگوید اما در پای Uluru در منطقه و زبان محلی نمیتواند . با استفاده از welcome to country ، اپلیکیشن ios مجانی اش که از موقعیت یاب جغرافیایی استفاده میکند تا به کاربران اطلاعات فرهنگی درباره ی گروهی های محلی بومی را برساند ، موارین به mashable australia گفت که امیدوار است روزی مطمئن شود که همه ی استرالیایی ها درباره ی مردم ملی کشور به اندازه ی کشور های آنسوی اقیانوس میدانند . موارین که در روبورن ، غرب استرالیا زندگی میکند ، مدیر خلاق شرکت تولید رسانه ی weerianna street media است . در حالیکه برای اولین بار از زمان راه اندازی آی فون در سال 2007 جذب تکنولوژی شده بود ، علاقه ی به خصوصی به اپلیکیشن ها داشت . در این زمان ، او فکر کرد که میتواند از این پلتفرم برای دیجیتال کردن فرهنگ زبان محلی ngarluma استفاده کند .
در حالیکه او فرصت این را نداشت تا اپلیکیشن زبان را بسازد ، چند سال بود شروع به کار در welcome to country کرد . او گفت " welcome to country  اساسا درباره ی آموزش دادن مردم در باره ی زبان و مردم استرالیا است  . ما تصمیم گرفتیم تا این را به خوش آمد گویی خلاصه کنیم . یک خوش آمد گویی به کشوری با دانشی قدیمی که به شما مرز های نسبی کشور را میدهد . "
welcome to country یک پیام خوش آمد گویی از یک جزیره نشین بومی است ، اغلب در ابتدای رویداد های استرالیا داده میشود که در آن از مخاطب دعوا میشود تا ساکنان قدیمی را بشناسد .
اگر این اپلیکیشن را در داخل شهر سیدنی باز کنید ، برای مثال یک ویدئوی کوتاه ورود شما به سرزمین gadigal را تبریک خواهد گفت . این صفحه همچنین اطلاعاتی درباره ی مردم و فرهنگ خواهد داد و به شما خواهد گفت که مردم gadigal یکی از 29 قبایلی هستند که ملت eora را تشکیل میدهند، دارندگان سنتی محله ی گسترده ی سیدنی . همچنین لیست قابل جستجویی از قبایل و گروه های استرالیا وجود دارد . موارین اضافه کرد " این به شما راهی خودکار برای ارتباط با کسی را میدهد که در خیابان دیدید . و برای این طراحی نشده که جایگزین چیزهای واقعی شود اما میخواهد از آن تعریف کند . " موارین وعده ی بزرگی در توانایی این تکنولوژی  در کمک به محلی های استرالیا برای به اشتراک گذاری فکر و داستان هایشان میدهد . او توضیح داد " در 5 سال گذشته ، تمام پروژه های من بر پایه ی قانون جمع کردن تکنولوژی با فرهنگ و دانش باستان بوده است . پتانسیل این مساله قطعا اینجا است "  او به افزایش تعداد اپلیکیشن های بر پایه ی فرهنگ اشاره کرد ، به خصوص آنهایی که بر زبان ملی و حفظ آن تاکیید میکنند . او گفت " این قضیه این روزها مهم تر و مهم تر میشود ، نه تنها مستند و حفظ کننده، اما داستان هم میگوید . "


موارین و تیمش حالا هدفشان پیدا کردن شرکای مالی است تا بتوانند پیام های رسمی خوش آمد گویی بیشتری از مردم محلی اطراف استرالیا به دست آورند تا اپلیکیشن را کامل کنند  و همچنین بتوانند آن را در مدارس ، و بیزینس و بین توریست ها توزیع کنند . او گفت " هدف این است که welcome to country را گسترش دهیم ، استرالیا ها باید بدانند که 500 گروه محلی  قبل از توافق اینجا زندگی میکردند . خوب میشد اگر حتی یک بچه در یک مدرسه میتوانست بگوید که در کشور چه کسی زندگی میکنند . "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است