پوشیدنی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

این صفحه ی کوچک ساعت های هوشمند به طور دیوانه کننده ای برای خواندن سخت است ، حتی برای کسی با دید 20/20.بنابراین برای کسانی که  دچار آسیب ها و مشکلات بصری هستند، مدل های رایجی مانند ساعت اپل یا ساعت LG urbane قطعا یک راه حل نیست. تا اینکه Dot وارد میشود، یک ساعت مچی ساخته شده توسط تیمی از کره ی جنوبی که بالاخره به کسانی که مشکلات بصری دارند، راهی برای دستیابی به اطلاعات دیجیتالی میدهد. با توانایی پاسخ دادن پیام ها ، زنگ گذاشتن، و خواندن مسیر های مکان ها ، یک مجموعه ی بسیار استاندارد دارد. گرچه چیزی که در ذات متفاوت است، چگونگی رساندن این اخطار ها و پیام ها به کاربران است: با استفاده از بریل . 4 مجموعه از 6 نقطه  با سرعت 100 بار در ثانیه بالا و پایین میروند تا چهار حرف بریل را تولید کنند . اگر این خیلی تند است، ساعت میتواند سرعت این پروسه را تا یک حرف بریل در ثانیه پایین بیاورد. قرار است که بتواند 10 ساعت را خوب کار کند ولی کیم گفت که برای میانگین کاربران فقط هر 5 روز شارژ لازم است.


در کنار ویبره ی موتور داخلی، دات میتواند کاربران را از نوتیفیکیشن های جدید با خبر کند ، که از طریق بلوتوث یک گوشی ، به ساعت فرستاده میشوند . بر طبق گفته های یکی از بنیان گذاران و رئیس دات، اریک جو یون کیم ، دات برای ارائه ی پوشدنی ای راحت تر و صمیمانه تر برای کسانی که بینایی شان مشکل دارد ساخته شده است .  کیم به tech in asia گفت : " تا به حال ، اگر یک پیام را از دوست دخترتان در iOS  دریافت میکردید، باید به سیری گوش میدادید که آن را با صدایش برایتان بخواند که این درست نیست .  ترجیح نمیدهید که خودتان آن را بخوانید و صدای دوست دخترتان را درسرتان بشنوید؟ " با دات، کیم امیدوار است که بتواند سواد بریل را در میان نابینایانی که امکانات تحصیلی موثر ندارند را افزایش دهد .


کیم گفت " 90 درصد انسان های نا بینا بعد از تولد به این مشکل دچار میشوند  و فعلا راهی برایشان وجود ندارد، آنها دسترسی شان را به اطلاعات خیلی سریع از دست میدهند . دات میتواند خط زندگی آنها باشد ، بنابراین آنها میتوانند بریل را بیاموزند و با انگشتانشان به اطلاعات هر روزه دسترسی داشته باشند که این هدف ادبیات بریل است. "  در نهایت ، کیم میخواهد تا همین تکنولوژی را با استفاده از دات در محصولات دیگر مانند مایکروویو، برنج پز، و ATM به کار ببرد. کمپانی او قصد دارد تا ساعت هوشمند دات را در این دسامبر با قیمت زیر 300 دلار راه اندازی کند ، اگر به هدف یک میلیون دلاری اش در دور دوم سرمایه گذاری آگوست برسد.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با ساعت هوشمند سواچ آشنا شوید