تکنولوژی
الناز فرجی۲:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

زمانی که از VR کامپیوتر های شخصی با پیگیری کل بدن مانند HTCvive و oculus rift استفاده کردید ، نگاهی هم به VR سیار می اندازید که فقط حرکت سر را ردگیری میکند ، کمی متفاوت تر . یعنی ، وسایل پیشرفته ی ردگیری شده ، باعث میشوند VR سیار ضعیف تر به نظر رسد . یک پروژه ی جمع آوری سرمایه تلاش میکند تا این خلا را در VR سیار پر کند اما تا بازیکنان بزرگتر ردگیری را اضافه نکرده اند ، انتظار نداشته باشید این قضیه خیلی پیشرفت کند .
VicoVR نام یک ترکیب از سنسور ، هدست و کنترل کننده ی حرکتی یک VR گوشی است که تلاش میکند حامیان را در Indiegogo جذب کند . سنسور های خارجی ( شبیه به کینکت ) که خم شدن ، ایستادن ، قوز کردن و قدم زدن را با کنترل کننده ی بیسیم حرکتی ( شبیه به نانچاک وی) ردگیری میکند . همینطور حرکات دست و دستکاری اشیا را . و VR daydream جدید گوگل را نیز پشتیبانی خواهد کرد ،اما گمان نبرید که این وسیله ردگیری بالای گردنی VR سیار را به چیزی شبیه vive تبدیل میکند . اول اینکه بدون وجود دمو ما هیچ نمیدانیم که ردگیری این محصول چقدر خوب یا بد است .


اگر شرکت بزرگی مانند سونی میتواند یک هدست VR با ردگیری حرکت غیر مفید تولید کند ، ما دلمان را به این کمپانی غیر حرفه ای خوش نمیکنیم که برای ادامه ی کارش نیاز به کمپین جمع سرمایه دارد . با تماشا کردن ویدئو متوجه میشوید که بازیگرانی که در این دمو بازی میکنند حرکات بسیار آهسته ای دارند . PSVR به ما یاد داد که در VR باید حرکات طبیعی داشته باشید . این وظیفه ی تکنولوژی است که با حرکات طبیعی سازگار شود . و مانند کنترل کننده ی Daydream ، سیستم vicroVR به نظر میرسد که از یک کنترل کننده ی تک استفاده میکند و هیچ حمایتی از کنترل کننده های دو تایی نمیکند . آماده باشید که یک دستی بازی کنید . حتی اگر ردگیری اش قابل قبول باشد ، طراحان نیاز دارند که بازی های VR سیارشان را طوری هماهنگ کنند که از ردگیری موقعیتی حمایت کنند . این تغییر صنعتی بالاخره اتفاق خواهد افتاد اما سخت است ببینیم که قبل از Gear VR یا daydream اتفاق بی افتد . در این زمان ، این سنسور بی ربط خواهد بود .
vicro VR میگوید که از موتور های Unity  و unreal 4 حمایت میکند . سیستم vicro VR در حال جمع آوری سرمایه در Indiegogo با بیعانه ی 219  دلاری است ، با سنسور ، هدست و کنترلر . اجزای جداگانه را هم میتوان با بیعانه های کمتر به دست آورد ( و میتوانید از هدست های دیگر cardvoard/daydream استفاده کنید ) . اگر همه چیز خوب بیش رود ، تاریخ ارائه این نوامبر تخمین زده شده است . واقعیت مجازی در حال پیشرفت است ، گرچه از همین حالا هم میتواند گزینه های ردگیری خوبی از کمپانی های بزرگ دید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در وب سایت Best Buy به حراج گذاشته شد، و بلافاصله به فروش رفت