تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ آذر

اولین بار سه سال پیش بود که درباره ی اختراع Benjamin Krempel اخباری منتشر شد. این اختراع که PumpTire نام داشت ، نمونه ی اولیه ی یک تایر دوچرخه بود که از حرکت چرخ برای پرباد نگه داشتن خود استفاده می کرد. با وجود جالب بودن این ایده، PumpTire خالی از مشکل نبود. اولا خریداران باید با لاستیک هایی که داشتند خداحافظی می کردند ، همچنین سیستم ترکیبی پمپاژ این لاستیک به واسطه ی مستهلک شدن لاستیک در معرض خطر قرار می گرفت. حالا این مخترع بازگشته و ایده ی بهتری نسبت به گذشته دارد. Pumb Tube.
اما این اختراع چگونه کار می کند ؟


هوا از طریق یک شیرفلکه ی یک طرفه وارد لوله می شود و در بدنه ی این فلکه قرار می گیرد. این هوا به جای وارد شدن به لایه ی داخلی ، وارد مکانیزم پمپاژی لوله ای شکل می شود که در فضای بیرونی لوله ی اصلی قرار دارد. با حرکت چرخ ، این مکانیزم فشرده می شود و هوا را به سمت داخل هدایت می کند. به علت خالی شدن این مکانیزم ، تفاوت فشاری ایجاد می شود که باعث می شود هوای بیشتری وارد فلکه شود.
با این وجود اگر فشار لوله ی داخلی به اندازه ی دلخواه باشد ، (که این مقدار توسط یک صفحه ی مدرج انتخاب می شود) هوای اضافی وارد لوله نمی شود.  ایده ی پشت این دستگاه این است که دوچرخه سوار برای جبران نشت جزیی هوای داخل لاستیک نیاز به ایستادن و پمپاژ هوا به صورت دستی ندارد. هرچند پنچری های بزرگتر هم به اندازه ی همیشه ایجاد مشکل نمی کنند ، اما دوچرخه سوار عاقبت باید برای تعمیر آن ها باید بایستد. اولین PumpTube ها که با لاستیک های 26 اینچی موجود سازگار هستند با قیمت 33 تا 50 دلار برای هر دستگاه عرضه می شوند.

برچسب هاBicyclepump
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این دستگاه میتواند هر نوع دوچرخه ای را با گوشی هوشمند به یک وسیله نقلیه هوشمند تبدیل کند