تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

وقتی صحبت از نورپردازی منزلمان پیش می آید چندان اهمیتی به آن نمی دهیم، اگر محیط خانه تاریک باشد یک لامپ روشن می کنیم. برخی افراد ممکن است به رنگ لامپ کمی فکر کنند و مثلا از طیف نور مایل به زرد و نارنجی به جای لامپ های فلورسنتی و سفید استفاده کنند و برخی دیگر نیز از شیوه نورپردازی غیرمستقیم توسط دیوارها بهره می برند.
اما باید بدانید که نورپردازی نامناسب و روشن یا تاریک بودن محیط زندگی در زمان غیرمعمول می تواند بر روی ساعت درونی ما تاثیر گذاشته و عوارضی نظیر بدخوابی شبانه را نتیجه دهد. برای همین کمپانی آمریکایی Saffron در یک پروژه جالب لامپ LED هوشمندی تحت عنوان Silk را در دست طراحی دارد.
ایده کلی این لامپ تنظیم خودکار شدت و رنگ نور است تا در طول روز روشنایی مناسب و سازگار با ساعت درونی انسان ارائه شود. این کمپانی ادعا می کند انتخاب یک نور مناسب تا حد زیادی بر روی زندگی روزمره و خواب شبانه تاثیرگذار خواهد بود، به عنوان مثال نوری با رنگ آبی می تواند دشمن خواب انسان باشد.
به همین دلیل بسیار کنجکاو هستیم بدانیم این لامپ نوآورانه به چه شکلی عمل خواهد کرد. البته باتوجه به هوشمند بودن این لامپ LED نباید انتظار داشت با قیمت ارزان در اختیار کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر پک 3 عددی این لامپ در صفحه اختصاصی این پروژه با قیمت 99 دلار به فروش می رسد که در آینده به 129 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا نور آبی ساطع شده از موبایل شما را شبها بیدار نگه میدارد؟ آیا این نور بر مقدار خواب و کیفیت آن تاثیرگذار است؟