تکنولوژی
الناز فرجی۲:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ بهمن

بر اساس گفته های یک مخترع روسی که به تازگی طرح هایش را در زمینه ی این تکنولوژی ارائه داده ، آخرین نوآوری در زمینه ی امنیت هواپیما کابین جداشدنی است .independent  گزارش کرد :  تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال وقت صرف این پروژه کرده است که به یک کابین هواپیما این امکان را میدهد که وسط پرواز ، حین بلند شدن یا نشستن اضطراری جدا شود . در حین جدا شدن ، از چتر نجات استفاده میشود تا کابین را به سلامت به زمین یا روی آب برساند . طراحی در دست ساخت نیکولاویچ حتی شامل فضای زیر کابین هم میشود تا چمدان مسافران هم در مواقع اضطراری جدا شوند .


این مخترع ادعا میکند که 95 درصد از کسانی که با آنها مصاحبه کرد - گرچه مشخص نیست که با چند نفر صحبت کرد - بیشتر میل دارند که بلیط هواپیما با کابین جداشونده را بگیرند . با این حال همه کاملا موافق این ایده نیستند، و برخی از مردم هستند که تاثیر ارزش آن را مورد بحث قرار میدهند ، اینکه آیا این کابین قابل جدا شدن ساختار باقی هواپیما را به خطر می اندازد یا نه و اینکه بعد از اینکه کابین جدا شد چه اتفاقی برای خلبان ها میافتد . weird گزارش کرد که این اولین باری نیست که ایده ی کابین قابل جداشدن مطرح شده، همانطور که airbus ایده ی مشابهی در فوریه ی 2013 اعلام کرد ، گرچه نسخه ی کمپانی بیشتر روی راحتی کار میکند تا امنیت .
در معرفی موافقت و  بیرون آمدن این طرح در حال ساخت در نوامبر ، airbus ایده ی کابین قابل جداشدنی را معرفی کرد که این فرایند را با قرار دادن مسافران در قسمت گیت (دروازه ) ی کابین جداشو ؛ ساده تر میکند ، که بعد از اینکه هواپیما از زمین بلند شد ؛ به آن میچسبد . شاید شبیه داستان های علمی تخیلی به نظر بیاید اما این طور به نظر میرسد که کابین های هواپیمایی جداشو جدا مورد بررسی قرار میگیرند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است