اپلیکیشن
الناز فرجی۲:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

از زمانی که شوری ی سابق اسپاتنیک 1 را در 1957 راه اندازی کرد، نسل انسان ها علاقه ی بیحدی به عکس گرفتن چیزهایی که دور زمین میگردند پیدا کرد. امروز که 60 سال از این عادتمان میگذرد، آسمان بیرون اتسمفر بسیار متراکم و انبوه شده است.
مدرک میخواهید؟
جیمز یودر یک عضو جدید الورود دانشگاه تگزاس آستین؛ سایتی ساخته و جزییات بسیاری درباره همه ماهواره ها ، موشک های در هم شکسته و قطعات آشغال های فضایی که دور زمین میگردند را منتشر کرده و نتیجه ی نهایی بسیار عالی است. سفری ساده به استافین اسپیس(stuffin.space) ، نقشه ای پیچیده از حدودا 20000 قطعه ی مخروبه ی معلق در فضا را آشکار میکند. همچنین اطلاعاتی مربوط به سال راه اندازی اش ، سرعت اولیه ، ارتفاع و تمایل شیب اش. کلیک کردن بر روی هر کدام از آن نقطه های موجود اطلاعاتی را نشان میدهد. و همچنین راه پرواز شی چرخنده را نشان میدهد. ساندرا بولوک آنقدر عاقل بود که قبل از بازی در فیلم گراویتی این سایت را چک کرد.
برای آسانتر کردن این جستجوی اعتیاد آور ؛ yoder هر قطعه از آن خرده ها و مخروبه ها را در سه دسته طبقه بندی میکند. قرمز برای ماهواره ها و قمر ها ؛ آبی برای بدنه های موشک و خاکستری برای باقیمانده ها و خرده ها . آیا دنایل دوربین سونیتا ویلیامز که در حین ماموریتش (sts-116) در سال 2006 گم شد میگردید؟ احتمال دارد که بین نقطه های خاکستری در نقشه آن را پیدا کنید. گرچه این اطلاعات به طور اختصاصی نمیگویند که کدام خرده است ، ولی سایت به کاربران این اجازه و امکان را میدهد تا به دنبال شی ای با کد شاخص بین المللی بگردند چون این کار بسیار آسان است.
علاوه بر ارائه ی  داده های مکانهای  اشیای فضایی ، استافین.اسپیس راه های پرواز مستقل از گروه های مختلف را فراهم میکنند. مانند شبکه ی ماهواره ای مسئول جی پی اس و همچنین سیستم تحویل بار مفید انبوه و بزرگ ، آریان سیلدا. وقتی همه چیز مشخص شد، راه های پرواز این گروه ها مانند یک گروه هندسی هنری عالی از roulette curvesیا چیزی میشود که شما با استفاده از دم نگاه میکشید. yoder حتی شامل گروهی میشود که لاشه ی هواپیمای برخواسته از تصادف ماهواره ای  ایردیوم سال 2009 و kosmos 2251 را نشان میدهد. صدها یا شاید هزاران قطعه از خرده های دور زمین مانند یک توپ کاموایی. خیلی حیرت انگیز است.
شاید عالی ترین ویژگی این سایت این باشد که سازنده ی آن این نقشه ی فعل و انفعالی با زمان واقعی را حتی قبل از جدا شدن از خانه ی پدر و مادرش ساخته است. یک دانش آموز از تیم روبوتیک CRyptonite در دبیرستان سینکو رانچ. yoder تصمیم دارد تا در دانشگاه تگزاس آستین برای تحصیل در رشته ی مهندسی برق و کامپیوتر شرکت کند. من فکر میکنم او در این رشته عملکرد عالی ای خواهد داشت چون قبلا یکی از جالب ترین سایت هایی را که تا به حال دیده ام را ساخته است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با گوگل غذا سفارش دهید