تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

ما در عصری زندگی میکنیم که مردم دائما میخواهند به چیزی وصل باشند و از همه چیز و همه کس سر دربیاورند . هدفون ایر فری جدید بتبند به گفته ی کمپانی در ویدئوی کیک استارتر میخواهد با این کار مقابله کند . این محصول " زندگی اجتماعی شما را سازگار با صداهای خصوصی میکند " . خیلی شیک به نظر میرسد اما آیا ظاهرش هم همینطور است؟ نه کاملا . در واقع من شنیدم که یک نفر گفت " مطمئنید که اینها وسایل کنترل ذهن آدم فضایی ها نیستند؟ "
در واقع این یک وسیله ی نعل اسب شکل با یک بند ارتجاعی است که پشت سر میرود و یک تودوزی داخلی برای راحتی و بیرون نرفتن صدا دارد . آن را به وسیله ی موبایلتان با بلوتوث و voila وصل کرده و میتوانید به موزیک و صدای ماشین ها ، قطار ها ، مردم ، پرنده ها ، هواپیما ها هم گوش دهید . به صورت همزمان . یک میکروفون هم داخل هدفون ها کار گذاشته شده ، بنابراین میتوانید بدون نیاز به دست تماس ها را پاسخ دهید . اینها دو سنسور لمسی جامع اند تا بتوانید با استفاده از یک دکمه کنترلش کنید، تماس ها را جواب داده یا قطع کنید و یا با سر دادن انگشتتان صدا را کم و زیاد کرده یا آهنگ ها را عوض کنید.
این گجت با استفاده از درگاه usb  قابل شارژ کردن است و باتری ها در پخش آهنگ 6 ساعت و در تماس 8 ساعت دوام می آورند. چطور میتوان صدا را از این وسیله شنید ؟ بتبند از طریق هدایت استخوانی کار میکند . سه مبدل دارد که امواج صدا را که از طریق گوش داخلی تان دریافت میشوند را پخش میکنند . دو تا در یک سمت سر و یکی پشت سر .  کمپانی نوشت " امواج صدا در فرکانسی عبور میکنند که میتوانند توسط استخوان های جمجمه هدایت شوند . "
گوش های شما آزاد میمانند ، بنابراین دوبرابر میشنوید ، بدون اینکه برای راحتی ، کیفیت یا استایل مشکلی پیش بیاید . " اگر اشتباه میکنم به من بگویید اما فکر میکنم یکی از این سه چیز قطعا در خطر اند .
اگر بخواهیم منصف باشیم ، ایده ی استایل این وسیله کمی متفاوت است . بتبند توسط studio banana things ساخته شده است ، همان کمپانی که بازار را با octrich pillow، وسیله ی بالش فرمی که خیلی در کیک استارتر و فراتر از آن موفق شده بود ، پر کرده بود.
سطح محبوبیت بتبند نیز فرقی نکرده است . کیک استارتر در 8 سپتامبر راه افتاد و یک هفته ی بعد؛ شرکت اعلام کرد که به هدف 150000 دلاری  اش رسیده است . در زمان این پست ، ما به 340522 دلار (که همینطور بیشتر هم میشود) رسیدیم و 34 روز دیگر نیز باقی مانده است . در روز چهارشنبه ، آنها در صفحه ی به روز رسانی کیک استارتر اعلام کردند که میخواهند چند چیز به پروژه اضافه کنند ؛ به خاطر درخواست های پشتیبان ها : یک جا برای هدفون ها ، زمانی که به 500000 دلار رسیده و اپلیکیشنی زمانی که به یک میلیون رسیدند.
بر طبق گفته های کیک استارتر ، برای رسیدن به این ایده بنیان گذاران کمپانی کی کاوامورا و علی گنجویان از خفاش ها، دلفین ها و دیگر موجودات سونار الهام گرفتند. این وسیله ی گوش آزاد اولین نیست . aftershokz هدفون هایی برای تکنولوژی هدایت از طریق استخوان در چند سال اخیر تولید کرده است . و همچنین یک کمپین جمع آوری سرمایه برای محصول جدید دارند که این هفته جمع میکند .
ایده ی هدفون های گوش آزاد مسخره نیست . بتبند یک وسیله ی روزانه است که میتوانید سرکار، در عبور و مرور ، با دوستان ، در حال بازی یا ورزش بپوشید . آخرین مورد خیلی مهم است چون زمانی که دوچرخه سواری کرده یا میدوید و نزدیک ترافیک اید در صداها غرق نمیشوید . ولی اگر قرار باشد بپوشیمشان ، ترجیح میدهیم که شبیه مسافران سفینه ی فضایی  USS Voyager    نباشیم .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل به علت تخلف در موضوع پتنت ها 234 میلیون دلار جریمه شد