گوناگون
مصطفی طبری۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که از یک پرنده عکس گرفته باشید اما متوجه نشدید گونه اش چه بوده است؟ گاهی اوقات با مراجعه به دایره المعارف پرندگان می توان گونه این پرندگان را تشخیص داد اما گاهی اوقات هم به این سادگی نیست.
اما نیازی به نگرانی نیست، چرا که یک تیم متشکل از پرنده شناسان و دانشمندان علم کامپیوتر در دانشگاه کرنل یک اپلیکیشن مبتنی بر وب با عنوان Merlin طراحی کرده اند که می تواند نوع پرنده موجود در عکس شما را تشخیص دهد.
قبل از استفاده از مرلین حدس میزدم مانند سایر برنامه های مشابه نتایج نه چندان جالبی بگیرم، اما با استفاده از آن بر روی چندین عکس پرنده ای که داشتم، عملکرد آن را تحسین برانگیز ارزیابی می کنم.
این عملکرد عالی به علت ترکیب دو ویژگی مثبت است. یکی ویژگی تشخصی الگو و جستجو می باشد که کامپیوترها در آن برخلاف انسان بسیار قوی هستند و دیگری ویژگی تشخیص اجزا و مکان قرارگیری آنها در تصاویر است که این بار انسان ها قوی بوده و کامپیوترها در آن ضعف دارند.
در حال حاضر مرلین می تواند در حدود 400 نوع پرنده مرسوم در آمریکای شمالی را شناسایی کند، اما بنظر می رسد در آینده ای نزدیک این رقم به بیش از این ها افزایش بیاید.
اگر شما هم قصد استفاده از این نرم افزار را دارید می توانید به آدرس زیر بروید:
http://merlin.allaboutbirds.org/photo-id

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قاب هوشمند memento عکس های شما را مانند کارهای هنری 4k نشان میدهد