تکنولوژی
الناز فرجی۸:۴۹ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

مزارع باد دریایی در همه جای دنیا به یک ایده ی رایج تبدیل میشوند ، اما چرا ایستگاه انرژی خورشیدی نه ؟ مهندسان در دانشگاه تکنولوژی وین آینده ای را میبیند که پلتفرم 100 متری با پنل های خورشیدی پر شده و به لطف سیستم معلق کننده ای به نام heliofloat در دریاها معلق میشود . heliofload که هنوز در دست طراحی است ، از سیستم معلق ماندن قابل انعطافی استفاده میکند که قادر است در دریاهای سرسخت که ممکن است چنین پلتفرمی را نابود کنند روی مخزن های معمولی اش بماند . انرژی خورشیدی پتانسیل خوبی برای حل کردن مشکلات دنیا دارد ، اما در  این میان این فاکتور های مانع به این صورت اند که زمین مناسب همیشه آماده نیست . عوض کردن پنل ها ممکن است برای نصب اندازه های بزرگ و تولید باشد ، اما در دریا همیشه نمیتوان یک مکان مناسب پیدا کرد . حتی مناطق نسبتا آرام میتوانند ناگهان در مقابل موج ها بلغزند و پلتفرم معلق را در چند دقیقه دچار مشکل کنند.
نیازی نیست بگوییم که  حجم بالای این باتری ها، پنل های خورشیدی دریایی را بسیار خطرناک میکنند ، اما تیم TU wien ادعا میکند که سیستم heliofloat اش میتواند پلتفرم های سبک را که به اندازه ی زمین فوتبال و بسیار ثابت اند را حمایت کنند - آنقدر ثابت که میتوانند برای پنل های فتوولتائیک یا تشک های آیینه ای خانه باشند . این کار را میتوان با معلق شدن توسط سیلندر های پایین باز انعطاف پذیری انجام داد که انرژی  موج را به جای جذب کردن ، تعدیل  میکنند . ازاین تکنولوژی جدید میتوان برای مزارع خورشیدی دریا استفاده شود . مارکوس هایدر از موسسه ی سیستم های انرژی و هرمودینامیک میگوید که "  راه حل این کار این است که heliofloat توسط دستگاه های معلق باز حمایت شود . اگر یک پلتفرم میتوانست راحت در محفظه های بسته ی پر شده از هوا نصب شود ، طراحی این ساختار میتوانست به طرز غیر موثری سنگین باشد و بتواند در برابر موج های سنگین بایستاد . " 
در عمل پلتفرم heliofloat بر روی مجموعه ای از بشکه ها قرار دارد که از مواد نرم و انعطاف پذیر ساخته شده اند و در دریا مانند مخازن شن در زیر دریایی باز هستند . هوا داخل این معلق بودن ها قرار میگیرد و توسط فشار آب فشرده میشود تا مانند یک جذب کننده ی شوک عمل کند . در ضمن اطراف بشکه ها همانطور که موج ها ضربه میزنند خم میشوند ، بنابراین انرژی کمتری را ذخیره میکنند ، بیشتر از معلق ماندن های سخت . روی هم رفته طراحی شده اند تا به پلتفرم امکان این را بدهند تا در دریاهای سخت پابرجا باقی بمانند .
در یک کمپانی نام گذرانده ، تیم TU wien  به دنبال برنامه های دیگر برای تکنولوژی heliofloat میگردد و نیاز به شریک و سرمایه گذار دارد. این برنامه ها شامل  نمک زدایی ، استخراج توده ، حفاظت از دریاچه ها بدون دخالت در زندگی دریایی ، بازسازی و احتمالا ساختن خانه میشود .

برچسب هاwave-riding platform
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل Android Pay، پلتفرم پرداخت موبایلی خودش را ارائه کرد