ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن

به گزارش مهر، به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تکلیف برنامه‌ی ششم در ۲.۵ برابر شدن بازار ICT تا پایان برنامه تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی باید بسترهای لازم به ویژه در حوزه‌ی سرویس‌های ثابت را فراهم کند.
وی ادامه داد: در این زمینه از یک سو نمی‌توان صرفا بر حوزه‌ی سرویس‌های سیار اتکا کرد، از سوی دیگر در حوزه‌ی دسترسی و زیرساخت‌های ثابت پتانسیلی در بخش وجود دارد که باید از آن استفاده شود و دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به اینترنت باسرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در پایان برنامه‌ی ششم با تکیه بر این ظرفیت قابل تحقق است.
فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتالی یکی از موضوعات مهم حوزه‌ی ICT است، گفت: اقتصاد دیجیتال آینده حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات را شکل می‌دهد، فناوری‌های جدید و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی متفاوتی را رقم می‌زند و یکی از نهادهایی که مطابق با وظیفه‌ی ذاتی با این تغییرات مواجه می‌شود، رگولاتوری است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: متناسب با این تغییرات، رگولاتوری نیز باید در روش‌ها و خط مشی‌های پیش رو و تقویت بدنه‌ی تخصصی مدیریتی و کارشناسی بازنگری لازم را انجام دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه